مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: تلاش مدیران شهری بر این است که همانند سال‌های گذشته به عنوان خدمت‌گزاران شهر، کامل‌ترین خدمات را در اختیار شهروندان و هیئت‌های عزاداری امام حسین‌ (ع) قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۹
200 هزار کتیبه حسینی بر سر در منازل

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سراسر ایران اسلامی آماده مشکی‌پوشی شده و هیئت‌های و مراکز فرهنگی در حال آماده‌سازی فضاهای مختلف خود برای عزاداری در ایام محرم هستند.

همزمان با سراسر کشور، شهرداری اصفهان که همواره در برنامه‌های مختلف شهری و مناسبتی پیشتاز بوده و همیار و همراه شهروندان است، در راستای بهبود و تسهیل وضعیت برگزاری مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت‌ ویژه‌ای صورت داده است.

مدیر روابط ‌عمومی شهرداری اصفهان در این زمینه با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و فعالیت‌های ویژه شهرداری اصفهان در این زمینه اظهار داشت: شهرداری اصفهان همچون سایر مناسبت‌های مذهبی و ملی آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات مختلف در ایام محرم به شهروندان اصفهانی است.

هادی نباتی‌نژاد ادامه داد: در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ عزاداری ایام محرم در اصفهان، جلسات متعددی با مدیران شهری و شورای هیئات مذهبی شهر برگزار شده و فعالیت‌های مختلفی در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.


گامی نو در امر خدمت‌رسانی به هیئت‌های مذهبی

وی در ادامه «کتیبه خدمت» را نخستین گام شهرداری اصفهان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر محرم امسال عنوان کرد و افزود: دفترچه‌ای تحت عنوان «کتیبه خدمت» توسط روابط عمومی شهرداری اصفهان تهیه شده که در آن کلیه اطلاعات لازم اعم از شماره تماس‌ها، نکات ایمنی، مراحل اخذ مجوز، ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌ها و نکات مهم دیگر برای هیئات و مراکز فرهنگی گردآوری شده است.
مدیر روابط ‌عمومی شهرداری اصفهان افزود: این دفترچه اطلاعات کامل و مورد نیاز ایام محرم را در اختیار هیئات و مراکز فرهنگی قرار می‌دهد و بیش از 2 هزار عدد از آن در اختیار مدیران هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی شهر قرار می‌گیرد.


شهرداری مسئول صدور بنرهای اطلاع‌رسانی محرم

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی شده روند اخذ مجوزات برای هیئت‌های مذهبی در آسان‌ترین و سریع‌ترین شرایط ممکن صورت پذیرد.

وی در تشریح روند اخذ مجوزات لازم برای برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی گفت: مجوز برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه و همچنین داربست اطلاع‌رسانی برنامه‌های هیئات مذهبی محلی و نصب بنر و پارچه‌های تبلیغاتی به جهت کاهش رفت و آمد مدیران هیئت‌ها و تسریع صدور مجوزها به روابط عمومی‌ها و معاونت‌های خدمات شهری مناطق 15گانه واگذار شد.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: همچنین مجوز استفاده از سازه لمپوست و نصب داربست برای هیئت‌های بزرگ شهری و مراکز فرهنگی از طریق روابط عمومی شهرداری مرکزی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مدیران شهری بر این مبنا بوده که از مشکلات مختلف برای مسئولان هیئت‌ها در روند اخذ مجور جلوگیری شود و این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری نیز ضوابط موجود در برپایی خیمه و ایستگاه‌های صلواتی را در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهد و بر این امر نظارت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی‌ مناسبتی شهر برای ایام ماه محرم در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از 700 تابلوی مناسبتی محرم برای اطلاع‌رسانی هیئات و مراکز فرهنگی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی برنامه‌هایشان استفاده کنند.

نباتی‌نژاد اضافه کرد: در این راستا بیش از ۲۰۰ هزار کتیبه منقش به جمله «این انصار الحسین (ع)» بین مدیران هیئت‌ها توزیع می‌شود تا این کتیبه‌ها در سر در منازل در مناطق و محلات مختلف اصفهان نصب شود و شهر شهیدان حال و هوای عاشورایی به خود بگیرد.


آمادگی اتوبوسرانی، آتش‌نشانی و خدمات‌شهری اصفهان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مساعدت‌های شهرداری در زمینه حمل و نقل هیئات مذهبی در ایام محرم تصریح کرد: اتوبوسرانی اصفهان با توجه به تقاضای بسیار هیئت‌های مذهبی، دستگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی خود را در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان نیز در این ایام همچون گذشته در راستای ارتقا ایمنی هیئت‌ها و جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی به صورت کامل آماده خدمت‌رسانی و پیشگیری از مشکلات است.

وی بیان کرد: رفتگران زحمت‌کش شهرداری اصفهان نیز که همواره به صورت ۲۴ ساعته در حال نظافت شهر شهر هستند، در ایام عزاداری امام‌ حسین‌ (ع) به نظافت شهر پرداخته و در راستای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی فعالیت می‌کنند.


مساعدت مالی شهرداری اصفهان به هیئت‌های مذهبی

نباتی‌نژاد مساعدت مالی شهرداری به هیئات مذهبی شهر را یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته برای ایام ماه محرم عنوان کرد و گفت: برای هیئت‌های آقایان مبلغ 6 میلیون و 500 هزار ریال و برای هیئت‌های بانوان نیز مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال مساعدت مالی در نظر گرفته شده که از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری به هیئت‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: البته در طول سال نیز مبالغ دیگری در قالب کمک به مساجد و مراکز فرهنگی به هیئات اهدا می‌شود و این مبالغ صرفا ویژه ایام محرم است و به هیئاتی که پرونده آنها در معاونت فرهنگی تکمیل شده پرداخت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان اضافه کرد: تمام سعی و تلاش مدیران شهری بر این بوده که همانند گذشته به عنوان خدمت‌گزاران شهر، کامل‌ترین خدمات ممکن را در اختیار شهروندان و هیئت‌های عزاداری امام حسین‌ (ع) قرار دهند و به بهبود شرایط آنها کمک کنند.

هاجر مقضی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها