5000 کتاب جدید در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود

عطر کتاب و دفاع در مصلا

از شنبه نیم‌طبقه دوم مصلی در فضایی به وسعت 6000 متر مربع میزبان هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خواهد بود؛ نمایشگاهی که در آن 5000کتاب دفاع مقدس با تخفیف 40 درصدی عرضه و 15 کتاب جدید هم رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۵

روز گذشته نشست خبری هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین سپاه تهران بزرگ، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و سردار علی ناظری مدیر نشر فاتحان در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

سردار ذوالقدر در این نشست گفت: مصلای امام خمینی(ره) برای محل این نمایشگاه در نظر گرفته شده که از سوم تا نهم مهر از ساعت 14 تا 21 علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. افتتاحیه این نمایشگاه نیز سوم مهر از ساعت 16 با حضور چهره‌های مختلف برگزار می‌شود.

همایون امیرزاده نیز در این نشست با اشاره به حضور سپاه تهران در این نمایشگاه اظهار کرد: ما در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور حمایت از فعالیت‌های نمایشگاهی تخصصی سیاست‌هایی را اتخاذ کردیم که این نمایشگاه یکی از آنهاست. البته باید اشاره کنیم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از پیشتازان عرصه نمایشگاهی در کشور است. چون فعالیت این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه‌های تخصصی قابل توجه است و به همین منظور ارشاد از آن حمایت می‌کند. او افزود: نتیجه رصدهای ما موجب امیدواری شده که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم. این جمع تخصصی ایجاد شده و اکنون پس از شش دوره از برگزاری آن شاهد افزایش کیفیت آن هستیم.

امیرزاده گفت: برگزاری هزار نمایشگاه در سراسر کشور و نمایشگاه راهیان نور دو عنوان کاری است که با همکاری سردار ناظری صورت گرفته است. تفاهم‌نامه‌هایی برای تالیف و جذب نویسندگان جوان از جمله فعالیت‌های مشترک ما به شمار می‌رود. ترویج کتاب در کتابخوانی در حوزه ایثار و شهادت در سطح ادارات کل استان‌ها نیز از جمله فعالیت‌های مشترک است.

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این نشست گفت: معاونت فرهنگی اجرای این نمایشگاه را به عهده دارد که 130 غرفه را در نیم طبقه دوم مصلا برپا کرده که سازه‌هایی اصولی از نظر فنی و ایمنی در آنجا احداث شده است.

او اضافه کرد: همچنین بانک عامل بزودی در نمایشگاه مستقر می‌شود و تا این مرحله 40 میلیون تومان به عنوان یارانه خرید کتاب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این 30 میلیون تومان برای اجرای سازه‌ها هزینه‌ شده که از جمله مشارکت‌های معاونت فرهنگی در برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

به گفته امیرزاده، 20 درصد تخفیف براساس سقف فروش از سوی معاونت فرهنگی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که باید حداقل 20 درصد تخفیفی را که از سوی ناشران ارائه می‌شود،به آن اضافه کرد.

سردار علی ناظری هم در بخش دیگری از این نشست گفت: شش سال پیش که این کار آغاز شد،حس کردیم تولیدات دفاع مقدس به حدی رسیده که بتوانیم محلی برای عرضه آنها داشته باشیم و در طول این شش سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌هایی کرده که موجب ارتقای سطح نمایشگاه شده است. این نمایشگاه یک حرکت ملی است که مخاطب آن تمام ملت ایران است و در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

ناظری گفت: نیم‌طبقه دوم مصلی با 6000 متر مربع میزبان ناشران و بازدیدکنندگان خواهد بود که حدود صد ناشر تاکنون ثبت‌نام کردند و در طول این نمایشگاه 5000 عنوان کتاب در قالب‌های مختلف برای گروه‌های سنی گوناگون در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه نشست‌های تخصصی توسط کمیته علمی که رحیم مخدومی دبیر آن است، برگزار می‌شود. 15 برنامه رونمایی کتاب در طول مدت برگزاری نمایشگاه، معرفی پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه، انتخاب غرفه نمونه ناشر دولتی و خصوصی، معرفی مروج نمونه کتاب دفاع مقدس در طول سال، انتخاب خبرنگار نمونه حوزه دفاع مقدس و انتخاب نشریه نمونه از جمله تقدیرهایی است که در روز اختتامیه برگزار خواهد شد.

ناظری با اشاره به محورهای فعالیتی هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: موضوع مدافعان حرم یکی از شعارهای این نمایشگاه است که بیشتر به آن پرداخته خواهد شد و حمایت‌های آمریکا و غرب از مخالفان جمهوری اسلامی و کارشکنی‌ آنها علیه این نظام اسلامی دیگر موضوعی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها