خبر اول آن‌که، بان کی‌مون (دبیرکل سازمان ملل) در سال گذشته 180 بار ابراز نگرانی کرده. با توجه به این‌که حقوق ایشان در ماه، 35 هزار دلار است، با یک عملیات تقسیم ساده، به این نتیجه می‌رسیم که نامبرده برای هر ابراز نگرانی در سال گذشته، حدودا 2333 دلار پول دریافت کرده! شایعه شده مادر دبیرکل سازمان ملل که تازه فهمیده از نگرانی هم می‌توان این همه پول درآورد برای فرزندش پیغام فرستاده که: «حیف از اون همه نگرانی که از وقتی به دنیا اومدی تا همین امروز، مجانی به پایت ریختم!»
کد خبر: ۹۴۶۰۱۲

خبر رسیده که در کشور هلند، از عقاب برای شکار پهپاد‌ها استفاده می‌شود. احتمالا همین روزهاست خبر برسد که از نهنگ‌ها برای شکار زیردریایی، از آفتاب‌پرست‌ها برای شکار سربازان استتار شده و از تمساح‌ها برای شکار سربازان نیروی دریایی استفاده می‌شود ... خلاصه که جنگ‌های نیابتی وارد قلمرو حیوانات می‌شود و ممکن است سرنوشت جنگ دو کشور، به نتیجه فیلم راز بقایی بستگی داشته باشد که شما در حالی که لم داده‌اید و تخمه می‌شکنید، آن را تماشا می‌کنید!

وقتی این خبر علمی را خواندم که: اگر زیاد چرت می‌زنید، دیابت دارید! تازه متوجه شدم چرا مسئولان سال‌هاست سعی دارند در اداره‌های دولتی، خرما و توت خشک را جایگزین قند و شکر کنند ... آنها می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، یعنی هم خطر ابتلا به دیابت کارمندان را کم کنند، هم چُرت‌های نیمروزی آنها را !

این هم یک خبر سینمایی؛ نمایش یک فیلم ترسناک در جشنواره فیلم تورنتو، باعث از هوش رفتن تعدادی از تماشاگران و حضور پزشکان اورژانس در سالن نمایش فیلم شد. خبرنگار ما در تماس تلفنی با یکی از غش‌کننده‌های این فیلم، دلیل این همه ترس را جویا شد و پاسخ شنید: «آقا فیلم اصلی با فیلم تبلیغاتی دونالد ترامپ اشتباه شده بود ... شما نمی‌دونید دیدن ترامپ تو سالن تاریک سینما چقدر ترسناکه! من خودم فیلم ترسناک‌بازم و فیلم‌هایی مثل اره و جن‌گیر، برام زنگ تفریحه؛ ولی قلبم طاقت این یکی رو تو تاریکی سینما نداشت!»

خبر آخر آن‌که؛ معاون درمان وزارت بهداشت، از مردم خواست از پزشکانی که بیمار خود را به یک داروخانه خاص ارجاع می‌دهند به سامانه1690 شکایت کنند. ای‌کاش آقای معاون، شماره‌ای را هم در نظر می‌گرفتند برای شکایت از داروهایی که حتی در داروخانه‌های خاصی که آقا یا خانم دکتر، بیمار را به آنها ارجاع می‌دهند هم یافت نمی‌شود!

علی زراندوز
جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها