وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا رفت.
کد خبر: ۹۴۵۰۵۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، محمدجواد ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

هفدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، از دیروز در جزیره مارگاریتا در ونزوئلا آغاز شده و تا یکشنبه آینده ادامه دارد.

دیروز و امروز، اجلاس کارشناسان ارشد در ونزوئلا برگزار می‌شود و وزرای خارجه 120 کشور عضو، فردا و پس‌فردا گردهم می‌آیند و شنبه و یکشنبه نیز هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد برگزار می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، پیش از این از سفر حسن روحانی به ونزوئلا خبر داده و گفته بود: از آنجا که ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها در حال پایان است و باید ریاست این جنبش به ونزوئلا تحویل داده شود، رئیس‌جمهور تصمیم گرفته است با حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ونزوئلا، ریاست این جنبش را به این کشور تحویل دهد.

در حال حاضر ریاست این جنبش به عهده ایران است و رئیس بعدی جنبش عدم تعهد ونزوئلاست که قرار بود سال گذشته ریاست این سازمان را عهده‌دار شود که به دلیل تحولات داخلی این کشور این روند به تاخیر افتاد. ریاست قبلی این سازمان به‌عهده مصر بود.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفرش به نیویورک می‌رود تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند و در حاشیه آن با برخی همتایان خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

همچنین بنا بر اعلام معاون اول رئیس‌جمهور، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نیز در هفتاد و یکمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

قرار است پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام نیز در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها