نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر؛

خدمات مهمی که در دولت سیزدهم انجام‌ شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه آلمان و نه هیچ کشور دیگری در منزلتی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند، گفت: بحث پیش شرط برای ارتباط با دولت آلمان تایید نمی شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۳
تغییر ساعت در ابتدای مهرماه/ شورای عالی امنیت ملی در مورد FATF به جمع‌بندی رسیده است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران درباره پرداخت ای قوه مجریه برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: دو موضوع درباره پرداخت های دولت به صورت هدفمند دنبال می شود. بخشی از این پرداخت ها به شتاب دادن به رونق اقتصادی مربوط می شود. همچنین ما خود را موظف به پرداخت مطالبات پیمانکاران، گندمکاران و بازنشستگان می دانیم. دولت برای رونق بخشی به اقتصاد، دنبال اعطای ۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی است.

وی، آمار اعطای تسهیلات را تا روز ۲۱ شهریور اینگونه اعلام کرد: تا تاریخ ۲۱ شهریور ۷ هزار و ۹۷۷ واحد تولیدی توانستند ۶ هزار و ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی برای فعال شدن واحدهای خود دریافت کنند.

سخنگوی دولت در ادامه سخنانش میزان سرمایه گذاری مستقیم دولت در طرح های عمرانی را ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص در امسال اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد این طرحها، تسهیلات و اعتباراتی را هم از خزانه دریافت کرده اند.

نوبخت درباره پرداخت ۸ هزار میلیاردی به بیمه سلامت توضیح داد و گفت: این مبلغ برای به روز رسانی پرداختهای این سازمان در نظر گرفته شده و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از طریق واگذاری اسناد خزانه برای پرداخت بدهی دولت به بانکها، پیمانکاران، فرهنگیان، بازنشستگان و گندمکاران در نظر گرفته شده است. دولت همچنین مجوز ۴۸ هزار میلیاردی برای پرداخت بدهی دولت به این اقشار را از مجلس دریافت کرده است. این مجوز از مجلس دریافت شد و امیدواریم فردا نیز آیین نامه این پرداخت به تصویب هیات وزیران برسد.

نوبخت با پوزش‌خواهی از فرهنگیان، بازنشستگان و گندمکاران درباره عدم تأدیه بدهی آنها گفت: مطمئن باشید حتی اگر یک ساعت دولت امکان پرداخت این بدهی ها را داشته باشد، کم کاری نخواهد کرد. دولت حتی از بانکها و بازار سرمایه وام می گیرد تا بتواند پرداخت بدهی های خود را تسریع کند.

آلمان و نه هیچ کشور دیگری نمی‌توانند برای ایران تعیین تکلیف کنند

وی درباره سفر رئیس جمهور به آلمان، گفت: آلمان و نه هیچ کشور دیگری در منزلتی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند، لذا بحث پیش شرط برای ارتباط با دولت آلمان تایید نمی شود. در صورتی که سفر رئیس جمهور به آلمان قطعی شود، اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین ممکن است در مهرماه مقاماتی از کشور آلمان به ایران بیایند که هنوز قطعی نشده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه روابط میان ایران و آلمان، روابط مثبت و مطلوبی است، گفت: طرفین به منافع ملی یکدیگر احترام می‌گذارند.

شورای عالی امنیت ملی در مورد FATF به جمع‌بندی رسیده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص FATF اظهار داشت: تاکنون ابهامات و اتهامات فراوانی پیرامون FATFمطرح شده و مقامات ذیربط دولتی در این ارتباط پاسخگو بودند و سعی کردند ابهامات را برطرف کند. در همین زمینه نیز وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی مستقیما به سوالات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه این مباحث به گونه‌ای نیست که جمع‌بندی‌اش در گفت و شنودهای رسانه‌ای مطرح شود، گفت: شوراهای تخصصی مانند شورای عالی امنیت ملی، محل بحث در مورد این طور مباحث است و خوشبختانه باخبر هستم که جمع‌بندی شورا در این خصوص صورت گرفته است و هر بخشی که لازم باشد، دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه هیچ یک از اقدامات و تصمیماتی که در دولت یازدهم اتخاذ می‌شود، بدون توجه به در نظر گرفتن منافع ملی نیست، تاکید کرد: جای طرح کامل این مباحث در شورای عالی امنیت ملی است. گاهی در رسانه‌ها و تریبون‌ها، برخی مسئولان مجبور به ارائه توضیحاتی می‌شوند که به هیچ وجه صلاح نیست این مباحث در سطح رسانه‌ای مطرح شود. برخی از مباحث را نباید دشمنان بشنوند، ولی گاهی طوری فضاسازی به وجود می‌آید که با بیان واقعیت‌ها، سوءاستفاده‌هایی از سوی رسانه‌های کشورهای خارجی و متخاصم صورت می‌گیرد.

سخنگوی دولت درباره شروط ایران برای پذیرفتن این سند، تصریح کرد: شرایطی را در این سند می‌پذیریم که در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد. در قانون اساسی نسبت به نهضت‌های آزادی‌بخش، توضیح واضحی داده شده است. ما با کشور کره شمالی در لیست سیاه بودیم و الان از این لیست خارج شده و در مرحله تعلیق هستیم. هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته، ولی تصریح شده هر توافقی که در چهارچوب قانون اساسی است، مورد احترام ما است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که دولت نسبت به املاک نجومی چه اقداماتی انجام خواهد داد، به ویژه آنکه بلافاصله پس از مطرح شدن این موضوع، چند سایت فیلتر شد، افزود: دولت ترجیح می‌دهد این موضوع را به افکار عمومی واسپاری کند و ملت زیرک ایران خوب می‌داند این مسائل با چه نیاتی مطرح می‌شوند.

بی اطلاعی از محکومیت ایران در کرسنت

نوبخت در پاسخ به این سوال که گفته شده ایران در دادگاه کرسنت محکوم شده، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که حادثه‌دیدگان فاجعه منا هیچ غرامتی، نه از سوی عربستان، نه در داخل کشور از هیچ نهادی دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: در جهت استیفای حقوق شهدا اقداماتی صورت گرفت، اما اینکه این حق تضییع نشده استیفا نشده است، یک واقعیت است.

وی افزود: آنچه در داخل باید از سوی خودمان انجام شود، از سوی بنیاد شهید پیگیری می‌کنیم و اگر لازم باشد، منابعی را در سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی می‌کنیم و این آمادگی از سوی دولت وجود دارد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه دولت به روند صعودی انتقادها از تریبون‌های نماز جمعه چیست، تصریح کرد: شهریورماه هر کدام از اعضای کابینه در شهرستان‌ها حضور مستقیم داشتند. در این مدت فرصتی شد که با ائمه جمعه صحبت شود و از تریبون‌های نماز جمعه درباره دستاوردهای دولت گفته شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم گفتند حتما خدمات دولت اطلاع‌رسانی شود، در هفته اول شهریور فرصت کافی برای تماس و ارتباط با ائمه جمعه وجود داشت و توضیحاتی داده و در تریبون‌های نماز جمعه سخنرانی‌هایی انجام شد.

تغییر ساعت در ابتدای مهرماه

نوبخت درباره تغییر ساعت در ابتدای مهرماه افزود: این موضوع قانون است و باید در موعد مقرر قانون اجرایی شود. امسال نیز این قانون اجرایی خواهد شد و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام می‌شود..

تحریم‌های ظالمانه را به رسمیت نمی‌شناسیم

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه تاکنون دولت هیچ تحریمی را به رسمیت نشناخته، گفت: تحریم‌ها با هر انگیزه‌ای چه به دلیل مباحث هسته‌ای یا بهانه‌های دیگر وضع شده باشد را به رسمیت نمی‌شناسیم و دولت آنها را اجرایی نمی‌کند.

بحث‌های نظامی در خلیج‌فارس فضاسازی است

نوبخت درباره اخباری که اخیرا در خصوص برخوردهای بین نیروهای مسلح ایران و برخی کشورهای خارجی در خلیج فارس مطرح شده، گفت: به نظر می‌رسد این بحث‌ها درباره برخورد نظامی در خلیج‌فارس، فضاسازی است. مرزداران غیور ما همیشه درباره برخورد با هر متجاوزی آماده‌اند. این نقطه قوت کشور است که نیروهای هوشمند، با اعتقاد و آماده‌ای را در همه مرزهای کشور داریم.

قرارداد با ایرباس

معاون رئیس جمهور درباره قرارداد با ایرباس افزود: این قرارداد، بیع شرط است، یعنی ایرباس تعدادی از هواپیماهای خود را مشروط به فعالیت در خطوط هوایی و پرداخت هزینه خرید آنها از طریق ایجاد کارکرد به ایران واگذار می‌کند. مصوبه این موضوع در شورای اقتصاد تصویب شده و وزارت راه و شهرسازی از اختیارات قانونی برای خرید ۱۱۱ دستگاه ایرباس برخوردار است.

تغییر در کابینه وجهی ندارد

وی همچنین درباره مطالبه تغییر کابینه که از سوی برخی جریانات مطرح می شود اظهار داشت: مطالبات ملی خواهان برخوداری از خدمات باکیفیت تر و گسترده تر است اما ممکن است برخی جریان های سیاسی مطالباتی داشته باشند به نظر می رسد با توجه به ماه های کمی از سال تا پایان دولت یازدهم شاید خیلی وجهی پیدا نکند که در این چندماه تغییراتی انجام شود.

۲ میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارف برگشت شد

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارفِ پرداخت شده به مدیران، برگشت داده شد، گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواهش کردیم ماهانه حقوق مدیران کنترل شود تا اگر یک مورد تخلف نسبت به مصوبه مشاهده شد، برخورد صورت گیرد.

سخنگوی دولت موضوع ورود دولت به انتخابات را رد کرد و گفت: آنقدر مشغله و کار برای دولت مطرح است که بحث انتخابات برای رقبای سیاسی، فرصت‌های بهتری دارد تا دولت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مردانی
-
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
بنام خدا
با سلام و احترام - تغییر ساعت تابستانی به زمستانی ( عادی ) از ساعت 24 روز سی ام شهریور می باشد و اول مهر صحیح نیست. لطفاً قبل از درج خبر، بررسی فرمایند.
متشكرم

نیازمندی ها