ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در 4 استان

امدادرسانی در استان‌های شمالی و شمال غرب کشور در پی وقوع سیل هفته گذشته در این مناطق درحالی ادامه دارد که در آخر هفته گذشته نیز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی و خسارات مالی و جانی در بخش‌هایی از مازندران و گلستان بودیم.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۰

به گزارش خبرگزاری‌ها، ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات با بیان این‌که 11 شهرستان در چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و آذربایجان‌غربی از 17 شهریور تا صبح دیروز درگیر سیل و آبگرفتگی شدید بودند، گفت: بر اثر بارندگی‌های آخر هفته یک نفر در داراب کلا در استان مازندران جان خود را از دست داد.

وی با بیان این‌که تاکنون به 26 شهر و روستا و همچنین 2941 نفر از حادثه‌دیدگان امدادرسانی شده است، افزود: امدادرسانی در کردکوی و گرگان استان گلستان همچنان ادامه دارد.

زکریا اشکپور، سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های‌ پزشکی استان مازندران نیز با اشاره به این‌که جان‌باخته داراب کلا ساری مردی 47 ساله بود که قربانی بارندگی شدید شد، گفت: شامگاه چهارشنبه 17 شهریور خبر حادثه غرق‌شدگی این مرد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و مشخص شد وی بعد از این‌که از خودرویش پیاده شد، در هجوم سیلاب دچار خفگی شد.

در همین حال حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اعلام کرد:‌ سیلاب و بارش باران پنجشنبه شب خسارات زیادی به شهرستان‌های گرگان و کردکوی وارد کرد.

صادقعلی مقدم ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان نیز میزان خسارت بارش‌های رگباری و سیلاب ناشی از آن را در استان 32 میلیارد تومان و بیشتر در حوزه زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی اعلام کرد.

سیل اخیر درحالی بیشترین خسارت را در استان گلستان برجای گذاشت که پیش از این و اوایل هفته گذشته سیل و توفان پنج استان کشور را درگیر و خسارات زیادی در این مناطق برجای گذاشت که بیشترین خسارت با تخریب 6000 واحد مسکونی مربوط به استان مازندران بود. در آن حادثه هفت نفر نیز فوت و 51 نفر مصدوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها