
به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ کرمی اسد، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طرح کنترل بر تخلف عدم رعایت فاصله طولی و عرضی به صورت پایلوت در اتوبان تهران - قم اجرایی شد که تاکنون صرفا جنبه ارشادی داشته است.
او با تأکید بر اینکه رعایت فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه از الزامات است، تصریح کرد: از این به بعد در تمام جاده ها، معابر شهری و راههای روستایی این نوع تخلف به شدت رصد و در صورت مشاهده راننده متخلف جریمه می شود.
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پایان بیان کرد: جریمه کد تخلف 2039 (عدم رعایت فاصله طولی و عرضی) در جاده ها 500 هزار، معابر شهری 400 هزار و راههای روستایی 300 هزار ریال است.
شایان ذکر است، شاخص اندازه گیری فاصله طولی اینگونه است که راننده باید با سرعتی حرکت کند که با خودروی روبرویی 2 ثانیه فاصله داشته باشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
دکتر حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و دیپلمات ارشد کشورمان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
یك خواسته معقول دارم و آن اینكه راهور با این همه درآمدی كه دارد چقدر روی مقوله های اینچنینی كار فرهنگی و درست و كامل انجام داده؟ من كه كمتر دیده ام. پلیس فقط فشار به راننده میآورد یك كلمه از خودرویی كه پایداری لازم را ندارد و جاده ای كه شیب های ناگهانی دارد و یا به چپ و راست متمایل است و .... ندارد و پلیس همیشه بین عوامل مختلف بروز تصادفات فقط به مردم فشار آورده و چون مردم سقفی ندارند البته سر خم كرده اند ولی آیا یك مورد هست كه جاده و خودرو ساز را هم به تغییراتی مجبور كرده باشد؟!!!!! بله ما مجبوریم اطاعت كنیم حتی اگر فشار بی موردی باشد - مثل ممنوعیت گردش براست و چراغ های 200 ثانیه ای در 2 صبح و معاینه های فنّی در بعضی موارد بی خاصیت و .....