نخست‌وزیر سابق هلند پیش از سفر روز گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور، وی را یک جنایتکار جنگی دانست که باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۰

دریس فان آفت که در سال 2012 طی اظهاراتی گفته بود «یهودیان به جای فلسطین باید یک ایالت در آلمان داشته باشند،» در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی NPO1، گفت: یک جنایتکار جنگی دارد به کشور می‌آید!

وی ادامه داد: اشغال اراضی و گسترش شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی بر اساس معاهده رم به عنوان اساس دادگاه کیفری بین‌المللی و به هزار دلیل دیگر یک جنایت جنگی است.

این سیاستمدار 85 ساله هلندی که بین سال‌های 1977 تا 1982 نخست‌وزیر بود،از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش انتقاد و اظهار کرد: چرا ما باید فردی را بپذیریم که به چنین اقداماتی ادامه می‌دهد، ما می‌توانیم مستقیما او را به دادگاه کیفری بین‌المللی بفرستیم و این گزینه بهتری است.

خبر سفر نتانیاهو به هلند، سرزمینی که نهاد حقوقی بین‌الملل یعنی دادگاه لاهه در آن قرار دارد، در حالی است که قرار است هیاتی از دادگاه لاهه برای بررسی جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه در سال 2014 به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

«امانوئل ناشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل این اجازه را به هیات حقوقی لاهه برای بازدید از اراضی اشغالی خواهد داد اما هنوز بر سر «چگونگی و زمان» آن باید بحث کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» رژیم صهیونیستی با تکذیب مرتکب شدن جنایت جنگی در سال 2014، سعی دارد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه را مقصر شروع شدن درگیری‌ها و کشته شدن مردم نشان دهد.

بر اساس آمارهای بین‌المللی، بیش از 2200 فلسطینی شامل 490 کودک طی عملیات 51 روزه «صخره سخت» رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه جان خود را از دست دادند.

دادگاه لاهه از ماه می سال جاری و مدت کوتاهی پس از پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان عضو رسمی این نهاد، تحقیقات اولیه‌ای را حول جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آغاز کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها