ثابت شده است صدمات عاطفی به شیوه‌های مختلف به سلامت افراد آسیب می‌رساند. استرس ناشی از بحران‌ها و ضربه‌های روحی ـ روانی، به خودی خود می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر فرد به‌جا بگذارد. اضطراب، بی‌خوابی، بی‌حوصلگی، افسردگی و تغییرات اشتها فقط تعدادی از تاثیرات صدمات عاطفی هستند. محققان همچنین نشان داده‌اند بحران‌های روحی که درمان نمی‌شوند می‌توانند از عوامل ایجاد سرطان باشند.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۷

درواقع درمان نشدن صدمات روحی باعث می‌شود بدن درحالت استرس دائمی قرارداشته باشد. چند مطالعه نشان داده این استرس بالا و مزمن، عملکرد سیستم ایمنی را کاهش می‌دهد. صد مطالعه‌ای که بتازگی مورد بررسی و مرور قرارگرفتند، نشان می‌دهند استرس مزمن، دگرگونی عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک (SNS) را به دنبال دارد.

SNS، اولین سیستمی است که واکنش شیمیایی جنگ و گریز را کنترل می‌کند. این سیستم در شرایطی که تهدید یا خطری مشاهده شود، فعال می‌شود. با رفع تهدید، سیستم SNS، آزاد کردن‌هورمون‌ها و مواد شیمیایی خود را متوقف می‌کند و بدن، ظرف مدت یک‌ساعت به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. اما در افرادی که تجربه روحی بدی را پشت سر گذاشته اند یا استرس مزمن دارند،SNS هیچ وقت فعالیت خود را متوقف نمی‌کند. روشن بودن و فعالیت مداوم SNS باعث می‌شود ساز‌وکار تحریک آدرنالین و نورآدرنالین در این سیستم، این امکان بالقوه را داشته باشد که کدهای ژنتیک را تغییردهد یا مختل کند.

تغییر در این کدها عوامل متنوعی را که ایجاد کننده سرطان هستند به دنبال دارند. واکنش‌های التهابی فعال می‌شوند، از واکنش‌های ایمنی جلوگیری می‌شود، آنژیوژنز یا رگ زایی تحریک می‌شود، مرگ با برنامه سلول‌ها و تعمیر DNA متوقف و سلول‌های سرطانی ایجاد می‌شوند. هرکدام از این مسیرها ناگزیر از عوامل ابتلا به سرطان هستند؛ بنابراین صدمات عاطفی، مسائل مهمی هستند که باید جدی گرفته شوند و بدون درمان رها نشوند.

مترجم: یاسمین مشرف
جام‌جم

منبع: NaturalNews.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها