فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش گفت: رادار «نذیر» عملیاتی شد و از این پس هیچ پرنده رادارگریزی نمی‌تواند بدون اجازه وارد آسمان ایران اسلامی شود.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان این‌که این رادار متخصص کشف ریزپرنده‌ها، هواپیماهای ام‌.کیو.1، آر.کیو.4 و یو2 است، افزود: رادار نذیر براحتی می‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز و از همه مهم‌تر هواپیماهای رادارگریز را نیز شناسایی و رهگیری کند.

بر اساس این گزارش، سامانه قدرتمند راداری نذیر در قلب کویر ایران اسلامی و در ارتفاع بالای 3000 متر عملیاتی شد.

سامانه راداری نذیر می‌تواند کیلومترها آن طرف‌تر از مرزهای آسمانی ایران را رصد کند و هر تحرکی را که بخواهد به مرزهای ما نزدیک شود، شناسایی کند.

اخطار به پهپاد آمریکایی

دیروز همچنین خبرگزاری تسنیم نوشت: قرارگاه پدافند هوایی ارتش پس از شناسایی یک فروند هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی، به آن اخطار داد و این پهپاد قبل از ورود به ایران مجبور به ترک منطقه شد.

براساس این گزارش این پهپاد جاسوسی احتمالا قصد ورود به آسمان کشورمان را داشته که بلافاصله توسط پدافند هوایی شناسایی شده و پس از اخطار پدافندی، هواپیما از ادامه مسیر به سمت آسمان ایران در شرق کشور، منصرف می‌شود. این پهپاد از کشور افغانستان قصد ورود به کشورمان را داشته است.

این هواپیمای بی‌سرنشین آمریکایی یک پهپاد جاسوسی بوده که از یک پایگاه در قندهار افغانستان به پرواز درآمده بود. این پهپاد تا 20 مایلی مرز ایران، به آسمان کشورمان نزدیک شده بود که با اخطار بموقع و قاطع قرارگاه پدافند هوایی مواجه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها