کمپانی یونیورسال خبر تولید نسخه تازه سینمایی خود از داستان «پری دریایی کوچولو» را اعلام کرد. این کمپانی فیلم خود را براساس داستان معروف هانس کریستین آندرسن تولید می‌کند. در قدم اول، ریچارد کرتیس وظیفه نوشتن فیلمنامه این نسخه را شروع کرده است. او فیلمنامه خود را تا یک ماه دیگر، تحویل کمپانی یونیورسال می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۹

به نوشته نشریه ورایتی، این فیلمنامه را ربکا تامس کارگردانی خواهد کرد. برای بازی در نقش اصلی فیلم هم، کلوئی گریس مورتز انتخاب شده است. منتقدان سینمایی می‌گویند مدیران کمپانی یونیورسال خیلی سریع، کار تولید فیلمشان را آغاز کرده و چهره‌های محوری آن را انتخاب و معرفی کرده‌اند!

اشاره آنها به کمپانی والت‌دیزنی است که هفته قبل، خبر تولید نسخه زنده پری دریایی کوچولو را اعلام کرد. پیش‌تولید نسخه زنده پری دریایی کوچولو در کمپانی والت‌دیزنی هفته قبل شروع شد. کلید فیلمبرداری این نسخه ماه اکتبر زده می‌شود. این کمدی اکشن فانتزی و ماجراجویانه برای نمایش عمومی در فصل تابستان سال آینده میلادی آماده می‌شود. فیلمنامه اقتباسی فیلم با نگاهی به داستان کلاسیک هانس کریستین آندرسن دانمارکی، توسط لین مانوئل نوشته می‌شود. در حالی که کمپانی یونیورسال کارگردان فیلم خود را انتخاب کرده، هنوز کارگردانی برای فیلم کمپانی والت‌دیزنی انتخاب نشده است. این کمپانی تا دو ماه دیگر، کارگردان را انتخاب و معرفی می‌کند.

داستان هر دو نسخه فیلم درباره یک پری دریایی است که دوست دارد تبدیل به یک انسان شود و بزودی به این آرزو دست پیدا می‌کند. اما او برای رسیدن به آرزویش شرایط سختی را قبول کرده و مجبور به پرداخت هزینه گزافی برای آن است. کاراکتر منفی فیلم، در ازای تبدیل کردن پری دریایی به یک انسان، قصد تصاحب صدای او را دارد. طبق معمول داستان‌های شاه پریان، شخصیت منفی داستان تلاش می‌کند به کاراکتر محوری ماجرا کلک بزند. اما مشخص است که در پایان ماجرا، او بازنده اصلی است.

منابع نزدیک به والت‌دیزنی می‌گویند پری دریایی کوچولوی زنده این کمپانی، داستان کلاسیک آندرسن را به زبانی تازه و مدرن تعریف خواهد کرد. خبر تولید نسخه زنده کمپانی والت‌دیزنی در شرایطی پخش شد که این کمپانی در سال 1989 نیز نسخه انیمیشنی پری دریایی کوچولو را تهیه کرده بود. این انیمیشن فروشی 211 میلیون دلاری را در سطح جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) تجربه کرد. فیلم که لقب اولین انیمیشن بلاک باستر هالیوودی را گرفت، در آمریکا به تنهایی 85 میلیون دلار فروش داشت.

پرسشی که اکنون از سوی تحلیلگران اقتصادی سینما مطرح است، مربوط به زمان نمایش عمومی دو نسخه پری دریایی کوچولو می‌شود. آنها می‌پرسند این دو نسخه همزمان با هم به روی پرده سینماها می‌روند، یا با یک فاصله زمانی مشخص روانه اکران عمومی می‌شوند؟ اگر فیلم‌ها اکران عمومی همزمان داشته باشند، از نظر فروش روی یکدیگر تاثیر گذاشته و به صورت طبیعی، رقم فروش هر دوی آنها پایین خواهد آمد. از سوی دیگر، اگر اکران عمومی آنها با فاصله باشد، احتمال آن وجود دارد که فیلم دوم در جدول گیشه نمایش سینماها فروش کمتری کند. حدس اهل فن این است که فیلم اول با جذب حداکثر تماشاچی، جایی برای عرض‌اندام فیلم دوم نخواهد گذاشت!

مترجم: کیکاووس زیاری
جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها