اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب سرلوحه فعالیت‌های وزارت ارشاد است

به‌دنبال تذکرات و بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیات دولت با ایشان و تذکرات مهم معظم‌له درباره موضوعات فرهنگی و ولنگاری فرهنگی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اطلاعیه‌ای منتشر و تاکید کرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۶

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

رهنمودهای حکیمانه معظم له همچون همیشه راهگشا و چراغ راه اعضای دولت قرار گرفت. در خصوص مسائل فرهنگی نیز که سیاستگذاری در مورد آن فراتر از دولت‌ها بوده و به کلیت نظام بر می‌گردد، نکات ارزنده‌ای را مطرح فرمودند و همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله صداوسیما، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را در این زمینه مورد خطاب قرار دادند.

نگاه راهبردی ایشان نسبت به اهمیت فرهنگ همواره فراتر از تفاسیر تنگ نظرانه‌ای است که پیگیری آن را محدود به یک یا چند دستگاه حاکمیتی نموده و یا آن را پدیده‌ای سطحی و ظاهری تلقی می‌کند. ایشان بارها مقوله فرهنگ را زیربنای همه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد نموده و برلزوم توجه همه اقشار جامعه به این امر مهم و حیاتی تاکید فرموده‌اند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایشان را عمیقا مورد توجه قرار داده و سیاست‌های ابلاغی معظم‌له را سرلوحه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود قرار دهد.

با توجه به نقش مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقای فرهنگی جامعه و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تولید کالاهای فرهنگی مفید و متناسب با نیازهای اساسی جامعه، حمایت از نیروهای جوان و مومن و جبهه فرهنگی انقلاب و توجه به حساسیت‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اتخاذ روش‌های مناسب برای مقابله با آن را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و با تمام توان تلاش خواهد کرد که در این مصاف فرهنگی نقش خود را با تکیه بر هویت ملی و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ مبتذل و وارداتی بیگانه ایفا نماید و در این راه ازهمه نهادهای فرهنگی ،عالمان، خردورزان و اصحاب فرهنگ و هنر استمداد می‌جوید و عمیقا اعتقاد دارد که تاثیر‌گذاری فرهنگی بویژه در عصر تحولات سریع و پیچیده امروز نیاز به عزم و اراده ملی و کار درازمدت و حضور فعال و موثر همه نخبگان و فرهیختگان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها