رییس‌ جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات می‌تواند جزو مؤلفه‌های استقلال کشور باشد

رییس‌ جمهوری عدم نیاز به شبکه‌های اطلاعات بیرونی برای ارتباطات داخلی را در شرایط فعلی جهان، جزو مؤلفه‌های استقلال کشور دانست.
کد خبر: ۹۳۷۹۱۴
شبکه ملی اطلاعات می‌تواند جزو مؤلفه‌های استقلال کشور باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه و در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در اوایل دولت یازدهم برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات و همچنین تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر محوریت شبکه ملی اطلاعات در تدوین نظام ارتباطی در جلسه اخیر با هیأت دولت، افزود: اگر مردم احساس کنند که شبکه‌ای ملی، قابل اعتماد، پایدار، با کیفیت و با دسترسی امن و آسان در اختیار دارند، نقش مؤثرتری نیز در فرآیند پیشرفت کشور بر عهده خواهند گرفت.

رییس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آغاز به کار فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت، گفت: طراحی و اجرای این شبکه عظیم اطلاعاتی توسط نیروهای توانمند داخلی اقدامی ارزشمند و گامی مهم در مسیر دسترسی همگانی به اطلاعات و تسهیل و تسریع روند توسعه است.

دکتر روحانی همچنین از وزارت اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی و کلیه دست‌اندرکاران طراحی و اجرای مرحله اول شبکه ملی اطلاعات قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، براساس اصول و الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی در اواخر سال 92، گزارش اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیاده سازی مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات ارائه گردید.

براساس اقدامات انجام شده، ظرفیت های ملی برای ذخیره، پردازش و توزیع داده های حجیم در سطح ملی بوجود آمده و با توسعه شبکه های دسترسی، امکان مبادله دیتا در داخل شبکه ملی برای کاربران مختلف با تعرفه های مناسب تر حاصل شده است.

همچنین در این شبکه، خدمات اینترنت بین الملل و ترافیک داخل به طور همزمان برای کاربران ممکن شده و با سیاستهای اقتصادی و تعرفه ترجیحی تلاش می شود نسبت به توسعه، تولید و توزیع محتوای بومی، اشتیاق و صرفه اقتصادی بوجود آید.

ادامه ارتقاء این شبکه نیز براساس مصوبه اصول فنی حاکم بر شبکه ملی خواهد بود که در نشست های آتی مورد بررسی دقیقتر و تصویب اعضای شورا قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها