مجموعه تلویزیونی «جاسوسی که از سردسیر آمد» برای تهیه‌کنندگانش در واحد تلویزیونی کمپانی پارامونت اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، آنها با حساسیت زیاد به دنبال انتخاب کارگردانی خوشفکر و توانا برای آن هستند.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۴

مینی‌سریال بودن مجموعه که داستانش را در تعداد کمی اپیزود تعریف می‌کند (و نه مثلا در 13 قسمت) عامل مهمی است که باعث می‌شود وظیفه کارگردانی آن به دست یک فیلمساز (و نه چند فیلمساز برای کارگردانی چند اپیزود) سپرده شود. شایعات تائید نشده حکایت از آن می‌کند که دنی بویل، کارگردان منتخب تهیه‌کنندگان مجموعه است. حتی گفته می‌شود صحبت‌هایی هم با این فیلمساز اسکار گرفته انگلیسی شده و او رضایت اولیه‌اش را برای همکاری با این پروژه پرسروصدا ابراز کرده است. با این حال، تا زمانی که نام وی به صورت رسمی از سوی تهیه‌کنندگان مجموعه اعلام نشود، هیچ چیز قطعی به نظر نمی‌رسد. در خبرهاست که پیشنهاد دعوت از دنی بویل برای کارگردانی مینی‌سریال« جاسوسی که از سردسیر آمد» را سایمون بیوفوی به کمپانی پارامونت داده است. جالب است که رسانه‌های گروهی انگلستان با اشاره به نام این فیلمنامه‌نویس، می‌نویسند خود او هم یکی از گزینه‌های اصلی تهیه‌کنندگان مجموعه برای کارگردانی آن است. این نکته‌ای است که بیوفوی هم درباره آن سکوت کرده است.

منتقدان تلویزیونی می‌گویند اگر دنی بویل کارگردانی مجموعه را قبول کند، رسانه تلویزیون امسال با یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ خود روبه‌رو خواهد شد. به اعتقاد آنها، تلفیق دو نام له‌کاره و بویل نتیجه‌ای به بار خواهد آورد که حیرت و شگفتی همگان را به همراه خواهد داشت. دنی بویل از فیلمسازان غیرمتعارف انگلستان به حساب می‌آید که به آرامی و بی‌سروصدا، خود را به جایگاهی رفیع در دنیای سینما رساند. تماشاگران بین‌المللی سینما و تلویزیون، با دیدن میلیونر زاغه‌نشین او متوجه حضور یکی از بهترین استعدادهای سینمایی جهان شدند. این فیلمساز قبل از این چند بار در گفت‌وگوهای مختلف، از علاقه‌اش برای همکاری با قاب کوچک و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی صحبت کرده است، اما شرط اصلی او برای این همکاری، جذاب و یگانه بودن داستان فیلمنامه بوده است. این دو عنصر، دقیقا همان چیزهایی است که در نوول جنجالی و هیجان‌انگیز جان له‌کاره حضور دارد و می‌تواند نظر فیلمساز را به خود جلب کند. از طرف دیگر، نویسنده فیلمنامه مجموعه هم از دوستان و همکاران قدیمی‌اش است، نه با فیلمنامه‌ای جذاب و یگانه، اولین و تنها اسکار سینمایی فیلمساز را برایش به ارمغان آورده است. به همه اینها این نکته را هم باید اضافه کرد که بویل با تلویزیون و کار در آن بیگانه نیست. شروع کار او با ساخت چند فیلم تلویزیونی در سال 1987 بود. او پس از ورود به دنیای سینما هم ارتباطش با رسانه کوچک را قطع نکرد. تماشاگران تلویزیون سال 2014 شاهد پخش مینی‌سریال پنج اپیزودی او به نام «بابیلون» بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها