فعالان شبکه های اجتماعی، مشارکت اتباع خارجی دارای تابعیت بحرینی در المپیک 2016 ریو و درعین حال سلب تابعیت اتباع اصلی بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم از سوی آل خلیفه را به باد تمسخر گرفتند.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۳
ورزشکار "جاماییکایی" یا شیخ عیسی قاسم؟!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری العالم، فعالان شبکه های اجتماعی، با انتشار تصاویر اتباع خارجی از جمله جاماییکایی های دارای تابعیت بحرینی، در کنار عکس شیخ عیسی قاسم که از سوی آل خلیفه سلب تابعیت شده است، اقدام آل خلیفه در اعطای تابعیت به بیگانگان و در عین حال سلب تابعیت از اتباع اصلی بحرین را "تمسخرآمیز" توصیف کردند.

یک فعال بحرینی در یاداشتی در تویتر نوشت: بهانه هایی که برای اعطای تابعیت بحرینی به بیگانگان ارائه می شود، به گونه ای است که هیچ عقل سالمی آن را نمی پذیرد...آیا در دنیا هر ملتی که با تظاهرات مسالمت آمیز حقوق خود را مطالبه می کند، مستحق آن است که ملت دیگری جایگزینش شود!!؟

یکی دیگر از فعالان شبکه های اجتماعی در یادداشتی نوشت: مشکل این است که می خواهند ملت بحرین را تغییر دهند زیرا اغلب بحرینی ها شیعه هستند و مقامات آل خلیفه در تلاشند با اعطای تابیعت به بیگانگان، ساختار جمعیتی این کشور را تغییر دهند.

مقامات آل خلیفه تا کنون تابعیت صدها شهروند اصیل بحرینی از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه را سلب کرده اند و از شیخ عیسی قاسم وخانواده اش خواسته اند که فورا از بحرین خارج شوند؛ آنها حتی این خانواده را به اخراج اجباری تهدید کرده اند.

این درحالی است مقامات آل خلیفه سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان و مزدوران را به عنوان ابزاری برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین درپیش گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها