دو قاتل دیروز با گذشت اولیای دم در دادسرای جنایی تهران از مجازات قصاص نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۶

در نخستین پرونده مرد اعدامی بیست‌وهفتم مرداد سال 90 در پی درگیری با جوانی او را در خیابان مالک‌اشتر تهران با ضربه‌های چاقو به قتل رساند. او از آن زمان فراری بود تا این‌که بیست و ششم تیر سال 91 دستگیر شد و به جنایت اعتراف کرد و به پلیس گفت: مرد جوان با نقشه وارد زندگی‌مان شد و همه چیز را به هم ریخت و منجر به جدایی من و همسرم شد.

متهم به قتل در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که این حکم از سوی قضات شعبه 20 دیوان‌عالی کشور تائید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. سرانجام پنج سال پس از این جنایت، دیروز مادر مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی تهران، نزد قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام دادسرا رفت و قاتل فرزندش را بخشید و به این ترتیب مرد اعدامی از مجازات نجات یافت.

در پرونده‌ای دیگر پسر جوانی تیر 87 مادرش را به قتل رساند. او پس از دستگیری مدعی شد، مادرم بدون اجازه من به عقد موقت مردی درآمده بود. روز حادثه پس از درگیری، او را با چاقو کشتم و فرار کردم. متهم محاکمه شد و با درخواست دادستان به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد. با گذشت هشت سال از این جنایت، پسر و دختر دایی مقتول شناسایی و با مراجعه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران برای قاتل درخواست بخشش کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها