چهار مرد که با انگیزه اخاذی 200 میلیون تومانی با جعل عنوان پلیس کارگر افغان را ربوده و 20 روز به گروگان گرفته بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۶

به گزارش جام‌جم، هفتم مرداد امسال زنی افغان با حضور در کلانتری 113 بازار از ناپدید شدن شوهرش خبر داد و گفت: همسرم برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران آغاز شد .

شاکی این بار به پلیس گفت: شوهر 50ساله‌ام به نام صمد در یک مرکز تهیه غذا در خیابان مرزداران کار می‌کرد. او قرار بود در محل کارش حاضر شود که ناپدید شد و تلفنش هم خاموش است .

یک روز بعد این زن با مراجعه دوباره به پلیس اظهار کرد: مردی با گوشی تلفن شوهرم با من تماس گرفت و مدعی شد، شوهرم را ربوده و برای آزادی‌اش 200 میلیون تومان پول خواست.

تحقیقات پلیس نشان می‌داد گروگان از چندی پیش با هموطنش به نام حسین 25 ساله، اختلاف‌هایی داشته است. ماموران به خانه او در شهریار رفتند که آنجا را ترک کرده بود. در ادامه مخفیگاه‌‌های دیگر او زیر نظر گرفته شد تا این‌که آخرین مخفیگاهش در شهر باغستان در غرب استان تهران شناسایی شد و ماموران ساعت 3 بامداد دوشنبه او را همراه سه همدستش دستگیر کردند. این درحالی بود که یکی از آدم‌رباها قصد فرار داشت که هدف شلیک گلوله پلیس قرار گرفت و زخمی شد. ماموران با جست‌وجوی خانه ویلایی، مرد گروگان را درحالی که دست و پایش به زنجیر کشیده شده بود، نجات دادند. ابتدا گروگان میانسال مورد تحقیق قرار گرفت و گفت 20 روز قبل در مسیر خانه به محل کارش ربوده شده و امیدی به بازگشت نداشته است. حسین و سه همدستش به نام‌های ناصر، اسماعیل و عبدالله که دو نفر از آنها اتباع افغان هستند نیز بازجویی شدند و معلوم شد ناصر و اسماعیل با جعل عنوان پلیس، مرد میانسال را ربوده و به ویلایی که یکی از آنها در آنجا کار می‌کرده، منتقل کرده‌اند و سپس دو عضو دیگر باند به آنها ملحق شده‌اند. هدفشان از این آدم‌ربایی فقط اخاذی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها