با آغاز مرحله دوم تثبیت حیات دریاچه ارومیه که حدود پنج سال زمان می‌برد، امیدها برای نجات جان این دریاچه بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۹

به گزارش جام‌جم، دیروز نشست خبری رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه به همراه مجری این ستاد با خبرهای خوشی از این دریاچه همراه شد؛ خبرهایی که براساس آن می‌توان گفت دریاچه ارومیه در حال جان گرفتن است.

دیروز عیسی کلانتری، رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه از این گفت که امروز شاهد بهبود شرایط این دریاچه هستیم. علاوه بر این او از این گفت که قرار است کشت محصولات آب بری مانند چغندرقند نیز در اطراف دریاچه ارومیه محدود شود، زیرا انتقال این محصول به اصفهان و خراسان توجیه اقتصادی ندارد در واقع این رویکرد سالانه حدود چهار میلیون دلار برای کشور خسارت در پی دارد.

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه نسبت به هدر رفت آب در کشورمان نیز هشدار داد و تاکید کرد ایران تنها کشوری است که در جهان بیش از 50 درصد منابع آبی تجدیدپذیرش را استفاده می‌کند.

به گفته او، براساس استاندارد‌های بین‌المللی برای این که تعادل اکولوژیک یک سرزمین حفظ شود باید فقط 20 درصد از منابع آبی تجدیدپذیر آن برداشت کرد. کلانتری با بیان این که کشورهای خشک جهان حداکثر می‌توانند تا 40درصد از این منابع برداشت کنند، گفت: ایران تنها کشوری است که بیش از 50درصد از این منابع آبی‌اش را برداشت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها