بازیگر اپیزود «خالد» سریال «چرخ فلک» گفت: نویسنده و کارگردان مخالف بیان تمامی دیالوگ‌ها با لهجه افغانی بودند، آن هم به دلیل موقعیت خالد و واضح نبودن این لهجه برای مخاطب بود.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۹

حسین سلیمانی با اشاره به حضورش در یکی از اپیزودهای این سریال به فارس افزود: بهمن ماه سال گذشته برای حضورم در این سریال تماس گرفتند، اما به این دلیل که مشغول بازی در سریال «زعفرانی» برای نوروز بودم نتوانستم بروم و گفتند می‌توانیم ضبط این اپیزود را به بعد از پایان نقشت در سریال «زعفرانی» موکول کنیم و من هم قول دادم تا به محض تمام شدن کارم در سریال حامد محمدی به گروه ملحق شوم.

وی ادامه داد: از همان ابتدا گفته بودند که نقش یک جوان افغانی را برای تو در نظر گرفتیم و همین موضوع برایم جذاب بود. تا آن زمان بازیگرهایی را دیده بودم که نقش افغانی‌ها را بازی کردند و متاسفانه با اینکه لهجه‌شان صحیح نبود، اما خیلی خوب جواب داده بود که شاید به دلیل شیرین بودن نوع بازی بازیگرهایشان بوده باشد. اما روز اول که برای تمرین رفتم متوجه شدم که برایمان معلم زبان افغانی آورده‌اند که زبان دری افغان را به من یاد دهد.

این بازیگر در ادامه بیان داشت: بعد از اینکه تمرین‌هایم با مربی زبان دری آغاز شد، تازه متوجه شدم زبان افغانی زبان سختی است. در کل بازی در نقش‌هایی اینچنین و مختلف که با شخصیت خودم فاصله زیادی داشته باشد را بسیار دوست دارم و همیشه دنبال این نوع نقش‌ها بوده‌ام.

این بازیگر همچنین افزود: دوست داشتم تا تمامی دیالوگ‌هایم را به زبان افغانی بیان کنم، اما نویسنده و کارگردان مخالفت کردند چراکه خالد فردی تحصیلکرده بود که سالها در ایران زندگی می‌کرد و به دلیل شرایط و موقعیتی که داشت، نباید تمامی لحظات به این زبان صحبت می‌کرد. از طرفی مخاطب متوجه برخی دیالوگ‌های افغانی خالد نمی‌شد و به همین خاطر مجبور شدیم لهجه و زبان او را کمتر کنیم.

بازیگر سریال «زعفرانی» درباره قصه‌های سریال «چرخ فلک» بیان کرد: فیلم‌نامه «چرخ فلک» خیلی پر درد بود. فکر می‌کنم اپیزود «خالد» در سریال «چرخ فلک» مرزها را هم شکاند چراکه ما تا الان تصویری از افغان‌ها نشان نداده بودیم.وی با اشاره به بازخوردهایی که بعد از بازی در این سریال داشته است، نیز گفت: در صفحات مجازی مردم به من ناسزا گفتند، اما برایم مهم نبود چراکه مطمئن بودم مخاطبان فهیم این سریال منظور و مقصود ما را متوجه شده‌اند. حتی یک افغانی مرا دید و گفت با دیدن سریالی که بازی کردی یاد زندگی خودم افتادم و با آن همذات پنداری کردم و همانجا متوجه تاثیرگذاری «چرخ فلک» شدم. بازیگر سریال «آقا و خانم سنگی» گفت: خوشبختانه «چرخ فلک» تا الان توانسته تاثیر خوبی روی مردم بگذارد چراکه پروداکشن و پیش تولید خوبی داشته است، از جمله کارگردان‌ها، نویسنده، بازیگران و ... از همه مهمتر هزینه‌ای است که برای یک سریال صورت می‌گیرد و معتقدم به جای ساخت 10 سریال متوسط بهتر است که یک سریال خوب بسازیم.

وی ادامه داد: در برخی شرایط افرادی خواستند «چرخ فلک» را شبیه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بدانند اما این قیاس درست و قبولی نیست.

این بازیگر با اشاره به فینال قصه‌های «چرخ فلک» و ارتباطی که در پایان بین آنها برقرار خواهد شد، گفت: این احتمال وجود دارد تا در پایان قصه سریال همه شخصیت‌ها با یکدیگر برخوردی داشته باشند و مطمئنم که عوامل از همان ابتدا به فکر پایان سریال بوده‌اند.

سلیمانی درباره ساختار اپیزودیک این سریال بیان داشت: دو سه فیلم ایرانی با همین مضمون ساخته شده است، اما تا به حال سریالی اینچنینی نداشتیم. بعد از سالها در تلویزیون چنین سریالی ساخته شد تا به مردم تلنگری بزند و نقش کمک کردن به یکدیگر و جاری شدن امید در زندگی را به آنها نشان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها