کتابخانه

خاطره‌گویی از برجام

«گام به گام با برجام، از آغاز تا فرجام»، عنوان کتابی است که به نقل از یک عضو حاضر در مذاکرات هسته‌ای، جزئیات گفت‌وگوهای ایران و 5+1 را تشریح می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۴

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه که ریاست تیم کارشناسی ایران در مذاکرات هسته‌ای را به عهده داشت، نویسنده این کتاب است.

این کتاب شامل گفت و گوها و یادداشت‌هایی می‌شود که به تحولات دو سال گذشته در مراحل مختلف مذاکرات هسته‌ای از مرحله مذاکره و حصول تفاهم ژنو تا پایان مذاکرات لوزان و حصول تفاهم نهایی در مذاکرات وین می‌پردازد. این کتاب توسط نشر مخاطب روانه بازار شده است.

نگرانی از «نفوذ» در پسابرجام

معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی بعد از جمع‌بندی و تدوین متن توافق وین و ارائه رسمی آن، با تشکیل کارگروهی ویژه به بررسی دقیق و کارشناسی متن برجام پرداخت. گفته شده که این بررسی‌ها با مشارکت استادان و نخبگان دانشگاهی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور و متخصصان حوزه‌های مرتبط با برجام صورت گرفته است.

نتیجه این بررسی‌ها منجر به تالیف کتابی با عنوان «برجام دورازه نفوذ» شد. کتابی که از زاویه‌ای غیرهسته‌ای به پیامدهای توافق هسته‌ای می‌نگرد. سرپرست سازمان بسیج دانشجویی در مراسم رونمایی از این کتاب از محتوای برجام انتقاد کرد و گفت که متاسفانه تحریم‌ها که قرار بود لغو شود نیز در برجام لغو نشده و ساختار تحریم‌ها باقی می‌ماند. این نکته‌ای است که این روزها بسیاری از تحلیلگران نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها