کوچه‌های پر رمز و راز پایتخت این روزها مأمن افراد خلافکاری شده‌اند که از پلیس ترس دارند.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۶
کوچه‌های پر رمز و راز پایتخت را بشناسید/اینجا از شیرمرغ تا جان آدمیزاد معامله می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه از محلات جنوبی پایتخت همانند مولوی، هرندی، دروازه غار و .. شنیده ایم اما اینجا داستان کمی متفاوت است با آنچه شنیده‌ایم.

محلاتی با کوچه های باریک که امکان عبور خودرو در آن وجود ندارد، کوچه هایی که دیوارهایش از آتش گرما بخش زمستان و دورهمی معتادان سیاه شده است.کوچه هایی که اهالی و ساکنان منازل آنها مجبور به کوچ شده اند چرا که هر بار که درب منزل را باز می کنند، با تعدادی کارتن خواب در حال ترزیق مواجه می شوند.

طرح جمع آوری معتادان که اجرا شد چند روز، فقط چند روز این کوچه ها عاری از معتادان متجاهر شد اما اکنون بازهم کسی جرأت نمی کند در این کوچه ها قدم بزند.

کوچه هایی که برای عبور از آن باید لباس ژنده پوشید و وسیله گرانقیمت همراه نداشت. برای عبور از این کوچه ها باید بشوی یکی مانند خودشان...

مدتهاست که در این کوچه ها مأموران تردد ندارند، خودروهای آنها نمی تواند وارد این کوچه های باریک و دراز شود .

مشکل این روزهای محلات مولوی و هرندی و شوش همین کوچه های باریکی است که کسی جرأت ورود به آنها را ندارد.

در این محلات خانه های متروکه به قرق خرده فروشان و قاچاقچیان درآمده و همه منازل به یکدیگر راه دارند،به قول خودشان اینجا از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را معامله می کنند .

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران، زمانی بعد از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر گفته بود: قبل از اجرای طرح تعداد افراد معتاد در کوچه پس کوچه های محله بسیار زیاد بود به گونه ای که کسی جرات گذر از آن ها را نداشت.

نایب رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران اصلی ترین معضل این منطقه را بافت فرسوده آن دانست و گفت: این موضوع خود آسیبهای اجتماعی دیگری چون اعتیاد، کودکان فرار، و مسائل اخلاقی را هم به همراه دارد بنابراین اگر بتوانیم بافت فرسوده را برطرف کنیم این مشکلات هم کم کم از بین می روند.

*حمله معتادان به اعضای شورای شهر

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران روز گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از محله هرندی داشت گفت: هنگام حضور در این محل در خودرو مورد حمله تعدادی از افراد قرار گرفتیم.

18 شهریور 94. روایت حمله به ماشین اعضای شورا از این قرار است که خودروی همراه اعضای شورا(اقبال شاکری و مختاباد به همراه امرودی معاون وقت اجتماعی شهرداری تهران) در جریان بازدید این افراد از هرندی مورد حمله معتادان قرار گرفت.

پنجره خودرو پایین بوده است وسرنشین آن در حال استفاده از تلفن همراهش بوده که برخی از اشرار محله تلاش می کنند که تلفن همراه را از داخل ماشین بربایند که با مقاومت سرنشین خودرو مواجه می شوند.

در این درگیری تنها عینک سرنشین خودرو دچار شکستگی شد وبه دلیل مقاومت کمی هم دست صاحب تلفن همراه زخمی شد. اما دزدان که به نظر معتاد می آمدند، نتوانستند از تیم همراه اعضای شورای شهر تهران چیزی بربایند.

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران در این ارتباط همان زمان گفت: آسیب اجتماعی یک معضل بزرگ است و ما در تهران منطقه خاصی داریم که در آن، آنچه به عنوان یک انسان انتظار داریم خبری نیست.

شاکری افزود: جمعی از افراد به شکل نامناسبی در این نقطه از شهر(محله هرندی) زندگی می‌کنند و اگر شهرداری اقدامات خود را در این نقاط انجام ندهد فاجعه روزانه‌ای رخ می‌دهد این در حالی است که از دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه برای رسیدگی به این موضوع خبری نیست.

وی با بیان این ‌که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از پس حل این مسائل بربیاید اما باید به نیاز بزرگ پارک شوش پاسخ داده شود، تصریح کرد: هنگام حضور در این محل در خودرو مورد حمله تعدادی از افراد قرار گرفتیم با این اوصاف می‌توان گفت فرزندان ما در خطر قرار دارند و اگر شهرداری کار باقی‌مانده دیگران را انجام ندهد اوضاع بدتر از این می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر هم با انتقاد از اینکه کم کاری در مناطق جنوبی تهران به ویژه محلات هرندی بیداد می کند، وضعیت این محلات را در فجیع ترین وضع توصیف کرد و گفت: بسیاری از افراد بی خانمانی که در منطقه 12 زندگی می کنند، به دلیل بروز خشکسالی ها در روستاها و سایر شهرها به تهران آمده اند و این نشان می دهد که سیاست های کلان منجر به بروز این آسیب شده است.

رئیس کمیته فرهنگی متذکر این مهم شد که رفع این معضلات یک اقدام ملی می خواهد و باید از سرچشمه خشکیده شود. اقدامی که برعهده دولت است و شهرداری تنها نقش کمک رسان را باید ایفا کند.

*محلی امن برای قاچاقچیان

خالی بودن این محلات از سکنه اصلی و قدیمی و کوچ آنها به مناطق دیگر موجب شده تا یک محله به طور کامل در اختیار سوداگران مرگ قرار بگیرد.

شبها این محلات رعب آورند و حتی در روز نیز کسی جرأت نمی کند از کوچه های تنگ و دراز این مناطق عبور کند.

شهروندان حتی در کوچه های پهن اطراف میدان شوش هم پا را روی پدال گاز فشار می دهند تا زودتر از میان معتادان عبور کنند تا بلایی که سر اعضای شورای شهر آمد، سر آنها نیاید.

این مناطق تبدیل شده است به بهشت قاچاقچیان، چرا که خودروهای پلیس امکان ورود به این کوچه ها را ندارند و فرد دیگری هم جرأت نمی کند که مزاحم قاچاقچیان شود.

آنها به راحتی مواد می فروشند و استعمال می کنند بدون اینکه مزاحمی داشته باشند. این محلات کم کم خالی از سکنه می شود و کامل در اختیار معتادان و اربابان مرگ قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
درپایتخت كه این جور باشه وای به حال بقیه مناطق پس نیروی محترم انتظامی كجاست

نیازمندی ها