پرویز پرستویی، بازیگر فیلم‌هایی چون آژانس شیشه‌ای، روبان قرمز و بادیگارد که چند روزی همراه برخی هنرمندان و جانبازان، برای شرکت در جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان به شهرهای توکیو و هیروشیمای ژاپن سفر کرده بود، بتازگی به ایران برگشت. او اعلام کرد در هماهنگی با جشنواره فیلم‌های مستند و کوتاه هیروشیما، مقرر شد از سال آینده منتخب آثار ایرانی در بخش ویژه «ایرانیان و صلح و دوستی» به نمایش درآید.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۹

آن طور که مهر گزارش داده، پرویز پرستویی دبیر ایرانی این جشنواره خودجوش در سخنانی اعلام کرد که پایه‌گذاری این جشنواره با هدف آشنایی بیشتر جهانیان با ظلم‌های زمان جنگ تحمیلی در موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان و ملت ایران بوده که بهترین بازه زمانی برگزاری برای رسیدن به هدف مدنظر همین گردهمایی جهانی سالگرد بمباران اتمی در هیروشیمای ژاپن است.

این بازیگر همچنین اعلام کرد: از دیگر دستاوردهای این سفر، هماهنگی با جشنواره فیلم‌های مستند و کوتاه هیروشیما بود که قرار شد بجز نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی که تاکنون هر سال در این شهر نمایش داده می‌شدند، از سال آینده فیلم‌های انتخابی مستند و کوتاه نیز همراه با دست اندرکارانشان با تعریف بخش ویژه‌ای با نام «ایرانیان و صلح و دوستی» در هیروشیما به نمایش درآید.

طی سه روز برگزاری این جشنواره در هیروشیما و یک روز در توکیو فیلم‌های مزار شریف، بادیگارد، حوض نقاشی، سعادت‌آباد، امروز و نبات به نمایش درآمدند که هنگام نمایش این فیلم‌ها افرادی همچون پرویز پرستویی، عبدالحسن برزیده، همایون اسعدیان، مازیار میری، پژمان لشکری‌پور، محسن یزدی، وحید یامین‌پور و حبیب احمدزاده در کنار جانبازان 70درصد شیمیایی حضور داشتند.

پرویز پرستویی پس از بازگشت، بازی خود را در فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی از سر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها