شنیدن صدای سوم قلب ، یک روش تشخیصی

جامجمآنلاین: یافتههای جدید توانایی پزشکان برای شنیدن صدای S3 که از لحاظ پزشکی حائز اهمیت است را نشان میدهد و تصور بر این است که این یافتهها را میتوان در حوزه کار پزشکان عمومیت داد.
کد خبر: ۹۳۱۵۰

پزشکانی که تجربه بیشتری دارند بهتر قادرند صدای سوم قلب را که معرف بیماری قلبی است تشخیص دهند.
تجربه بیشتر در شنود درمانی (گوش دادن به صداهای بدن با یک گوشی پزشکی) نتایج بهتری در تشخیص اختلالات قلبی پاتولوژیک در پی دارد و این نشانگر اهمیت مهارت در استفاده از گوشی است.
صدای سوم قلب که S3 نام دارد، یک ارتعاش ضعیف است که در اوایل مرحله دیاستول یعنی فازی که چرخه پمپ قلب با اتساع حفرهها مشخص میشود ، رخ میدهد.
این صدا در کودکان و نوجوانان وجود دارد اما در بزرگسالی ضعیف میشود.
حضور S3 در بزرگسالان با پیامدهای قلبی عروقی گستردهای مرتبط است. S3 پاتولوژیک نشانگر وجود مشکل در بطنهای قلب است و میتواند اولین نشانه نارسایی قلبی باشد.
بنابراین توانایی پزشکان برای شنود موثر صدای S3 حائز اهمیت است. درک کامل این توانایی نیازمند علاقه آموزش بیننده و دهنده و مستلزم آموزش از سوی متخصص است.
محققان میگویند عملکرد ضعیف پزشکان در شنیدن صدای سوم قلب ممکن است علت عدم اعتماد کافی به استفاده از گوشی به عنوان یک ابزار تشخیصی باشد.
براساس بررسیهای جدید دانشجویان پزشکی در سالهای اخیر کمتر تحت آموزش شنود درمانی قرار میگیرند و پزشکان برای تشخیص به طور فزایندهای بر تکنولوژیهای پیچیدهتر تکیه میکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها