با انتخاب آلیس ایو به عنوان بازیگر نقش مقابل کیانو ریوز در «نمونه‌ها»، کلید فیلمبرداری این اکشن علمی تخیلی زده می‌شود. تهیه‌کنندگان فیلم در کمپانی پارامونت اعلام کردند کار فیلمبرداری آن همین روزها شروع می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۱۶۱

نمونه‌ها در نیویورک و چند شهر اروپایی فیلمبرداری خواهد شد و هزینه تولید آن، حدود 50 میلیون دلار برآورد شده است. آلیس ایو انگلیسی‌تبار که قبل از این با مجموعه اکشن «سفرهای ستاره‌ای» همکاری داشته، با ژانر علمی تخیلی بیگانه نیست. در داستان فیلم، ایو در نقش همسر کاراکتر کیانو ریوز بازی می‌کند. او در جریان یک حادثه تصادف، جان خود را از دست می‌دهد. کیانو ریوز که دستی در علم دارد، تصمیم می‌گیرد یک نمونه ربات شکل از همسرش را خلق کند. این کار، دردسرهایی برای او به وجود می‌آورد.

فیلمنامه اقتباسی نمونه‌ها براساس داستانی از چارلی بروک نوشته شده و جفری ناچمانوف، نویسنده آن است. این نویسنده فیلمنامه فیلم‌های مطرحی همچون «پس‌فردا» و «توریست»، به عنوان کارگردان هم پشت دوربین نمونه‌ها قرار می‌گیرد. به نوشته هالیوود ریپورتر، سازندگان فیلم از آن به عنوان یک کار مستقل و غیرمتعارف سینمایی اسم می‌برند. به گفته آنها، این فیلم حال و هوایی شبیه «روزی که زمین از حرکت ایستاد» دارد. نکته جالب این که، این فیلم کلاسیک سینما چند سال قبل با بازی کیانو ریوز، دوباره‌سازی شد.

ریوز درباره نقش تازه خود می‌گوید: «از قدیم ژانر علمی ـ تخیلی را دوست داشتم و می‌خواستم بازیگر این گونه فیلم‌ها باشم. تماشاگران هم طی این سال‌ها، استقبال خوبی از فیلم‌هایم در این ژانر کرده‌اند. البته در این بین مجموعه فیلم «ماتریکس» یک استثنا به حساب می‌آید. هیچ یک از کارهای علمی تخیلی‌ام نتوانستند موفقیت و محبوبیت این مجموعه فیلم را تکرار کنند. فکر هم نمی‌کنم در آینده بتوانم فیلمی را در حد و حدود این سه گانه داشته باشم. با این حال، بقیه فیلم‌های بازی کرده در این ژانر را دوست دارم و از بازی در آنها، احساس پشیمانی نمی‌کنم.»

ریوز که امسال 51 ساله می‌شود، درام اجتماعی «تمام حقیقت» را آماده نمایش عمومی دارد. در داستان این فیلم، او در نقش وکیل دعاوی زبردستی ظاهر می‌شود که باید موکل 15 ساله خود را از مجازات سنگین برهاند. موکل نوجوان، متهم به قتل پدر میلیاردر خود است. در جریان کار، وکیل دعاوی احساس می‌کند مسائل به آن صورتی نیست که او فکر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود وکیل زبردست در دفاع خود از موکلش با تردیدهایی روبه‌رو شود. سازندگان فیلم، از آن به عنوان نگاهی تازه به سیستم قضائی آمریکا یاد می‌کنند.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها