رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

بتن‌ریزی راکتور اراک تحقیر ملت ایران بود

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

ایمیل‌های ماموران آژانس تحت کنترل سازمان‌های جاسوسی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: مأمورین آژانس تحت کنترل سرویس‌های جاسوسی CIA و MI6 هستند.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۳
ایمیل‌های ماموران آژانس تحت کنترل سازمان‌های جاسوسی

به گزارش جام جم آنلاین ، فریدون عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه دولت پیش از حصول توافق هسته‌ای اعلام کرده بود که پس از این مهم، مسئله تحریم‌ها حل و مشکلات اقتصادی در جامعه رفع خواهد شد، گفت: امیدواریم دولت یازدهم در این مسیر مهم و حساس از مشاورین بهتری استفاده کند، اگر می‌خواهند تحولی در جامعه ایجاد شود و واقعا نیتشان این است، آن اعتدالی که شعارش را داده بودند پیش بگیرند و مسائل و مشکلات را رفع کنند.

رئیس سابق انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که در صورت بدعهدی آمریکا ایران توانایی بازگشت به قبل برجام را دارد،‌ افزود: مشکلی بابت این موضوع نداریم. ما از لحاظ علمی و فنی این توانایی را داریم. این مسئله زمانبر خواهد بود و تقریبا یک زمان شش ماهه تا یک سال را شامل می‌شود.

عباسی با اشاره به درز اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: درز اطلاعات توسط این نهاد هیچ وقت به صورت رسمی صورت نمی‌گیرد؛ چون آنجا افرادی که تابعیت کشورهای مختلف را دارند، کار می کنند و مطمئنا می توانند از طریق سرویس‌های امنیتی کشورهای خودشان یا کشورهایی که آنها را به استخدام آژانس درآورده‌اند به صورت غیررسمی کسب خبر کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: مامورین آژانس از ایمیل، تلفن و پیامک استفاده می‌کنند که اینها تحت کنترل سرویس‌های امنیتی CIA و MI6 انگلیس هستند، از این جهت می‌توانند کسب اطلاعات کنند ولی مطمئنا این نهاد بین‌المللی به طور علنی اطلاعات را در اختیار بیگانگان قرار نمی دهد.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه؛ کامپیوترهای آژانس ممکن است توسط هکرهایی که این سرورها را خودشان طراحی کرده‌اند و در اختیار دارند هک شود و اطلاعاتشان به بیرون درز پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها