مدتی است پوشیدن مانتوها و تی‌شرت‌های پشت نوشته‌دار، مد شده. در راستای این که بیشتر جملات مورد استفاده در این لباس‌ها خارجی است، در ادامه جملات زیر که از پیشینه‌ای مردمی و ادبی برخوردار است برای جایگزینی پیشنهاد می‌شود:
کد خبر: ۹۲۹۰۰۶

رفیق بی‌کلک، مادر!

این جمله برای پشت لباس‌های مردانه مناسب است ... البته ناگفته نماند که احتمالا در مورد بیشتر مردان، پس از ازدواج، جمله فوق به: «رفیق بی‌کلک، همسر!» تغییر پیدا می‌کند!

سر پایینی پرنده، سربالایی شرمنده!

این جمله برای پشت لباس افراد چاق مناسب است. این طوری افراد عابر پیاده‌ای که پشت سر آنها حرکت می‌کنند سرعت شان را در سربالایی و سر پایینی با توجه به جمله فوق تنظیم می‌کنند!

ای روزگار با ما شدی ناسازگار!

ناگفته پیداست که جمله فوق، برای نوشته شدن پشت لباس مدیران فیش حقوقی نجومی که فیششان رو شده و از این به بعد مجبورند مثل بقیه کارمندان حقوق بگیرند، مناسب است!

باغبان در را مبند، من مرد گلچین نیستم/ من خودم گل دارم و محتاج یک گل نیستم!

جمله قصار فوق اصلا سروده شده برای پشت لباس دروازه‌بان‌های جنجالی لیگ برتری که ادعاهایشان خیلی بیشتر از سطح مهارتشان در مهار توپ‌های سرکش است!

بحث30 یا 30 ممنوع!

جمله مورد نظر برای نوشته شدن پشت لباس رانندگان تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس مناسب است که بیشتر ترجیح می‌دهند به جای بحث‌های مساله دار سیاسی، بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با مسافرانشان انجام دهند و خاطرات دوران جوانی‌شان را به خوردشان بدهند!

لاستیک قلبمو با میخ نگات پنچر نکن!

این جمله را جوانانی که در حال حاضر کار ندارند، وامشان جور نشده، مسکن ندارند، خدمت سربازی نرفتند و خلاصه شرایطشان برای ازدواج مهیا نیست، پشت لباس‌هایشان می‌نویسند تا دیگران متوجه شوند در حال حاضر شرایط این جوان برای پنجر شدن دلش، اصلا مناسب نیست!

علی زراندوز

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها