آلودگی هوا باعث تسریع چین و چروک پوست و ایجاد لکه روی صورت شده و در نهایت به پیری زودرس چهره ساکنان شهرهای آلوده منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۵۵۵

اثرات گازهای سمی هم روی پوست ساکنان شهر‌های کشورهای غربی نظیر لندن و نیویورک و نیز در پوست صورت ساکنان شهرهای آلوده کشورهای آسیایی و شرقی نظیر شهرهای آلوده چین قابل مشاهده بوده و می‌تواند علت اولیه پیری محسوب شود. آلودگی هوا همچنین می‌تواند به بدتر شدن شرایط پوستی مانند اگزما و کهیر بینجامد.

نتایج منتشر شده این اکتشافات علمی باعث شده تا بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی جهان در جستجوی راه‌حلی برای تولید ترکیباتی باشند که با استفاده از آنها در فرآیند تولید لوازم آرایشی بتوانند به‌طور مستقیم از آسیب‌های بیولوژیکی ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کنند. البته پزشکان هشدار می‌دهند برخی امور روزمره مراقبتی پوست مانند مالش پوست باعث می‌شود آسیب ناشی از آلودگی هوا روی پوست بدتر شود. چرا که باعث خراش برداشتن لایه‌های چربی مسدود‌کننده آلودگی‌ها شده و سپر طبیعی محافظت از پوست تخریب می‌شود. پیش از این نیز هوای آلوده با ایجاد مشکلات قلبی و ریوی، مشکلات روحی و روانی و حتی دیابت به عنوان علت مرگ میلیون‌ها نفر شناخته شده بود.

متخصصان بتازگی دریافته‌اند آلودگی ناشی از ترافیک، سمی‌ترین ماده برای پوست تلقی می‌شود. در واقع، آلودگی موجود در مناطق شهری که بیشتر ناشی از ترافیک است شامل ترکیباتی چون دی‌اکسید نیتروژن و مواد شیمیایی مانند هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای است که باعث آسیب رسیدن به پوست می‌شود.

منبع: theguardian

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها