رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از شهروندان خواست در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت بانکی خود، اقدام به مسدود کردن کارت با استفاده از شماره عابربانک و رمز خود کنند.
کد خبر: ۹۲۳۲۳۳

سرهنگ علیرضا آذردرخش در این باره گفت: برخی افراد سودجو با سرقت کارت‌های بانکی اقدام به برداشت از حساب بانکی می‌کنند. بی‌دقتی هموطنان و حسن اعتماد آنان در این موضوع بسیار موثر بوده به نحوی که اگر رمز‌ کارت‌های بانکی را در کنار کارت بانکی نگذارند یا آن را به کسی اعلام نکنند، امکان برداشت از حساب بانکی آنها از طریق این روش وجود نخواهد داشت؛ بنابراین استفاده‌کنندگان از کارت‌های بانکی باید رمزهای عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند و آن را به کسی اعلام نکنند. وی افزود: همه بانک‌ها امکان مسدودسازی کارت‌های بانکی را در همان لحظه فراهم کرده‌اند، به این صورت که با برقراری تماس تلفنی با شماره‌های اعلام شده و دادن مشخصات خود از قبیل شماره ملی و شماره شناسنامه می‌توان کارت مورد نظر را مسدود کرد و برداشت و انتقال وجه دیگر میسر نیست و برای فعال‌سازی باید با همراه داشتن کارت ملی به بانک مراجعه کرد.

آذردرخش با اشاره به خدمات بدون کارت دستگاه‌های ATM از سوی برخی بانک‌ها ادامه داد: در این روش شما بدون همراه داشتن کارت و فقط با دانستن شماره کارت و رمز ورود می‌توانید عملیات بانکی مثل برداشت، انتقال وجه و غیره را انجام دهید بنابراین در حفظ اطلاعات کارت بانکی باید بیشتر از قبل مراقب بود.

وی درخصوص نحوه استفاده از قابلیت مسدودسازی کارت‌های بانکی از طریق دستگاه خودپرداز افزود: این قابلیت در بانک‌ها متفاوت بوده ولی با مراجعه به اکثر دستگاه‌های خودپرداز و انتخاب دکمه ثبت، می‌توان گزینه مسدودسازی را فعال کرد و با وارد کردن شماره کارت و رمز عبور، کارت مورد نظر را مسدود کرد. یکی دیگر از روش‌های مسدود سازی کارت‌های بانکی از طریق اینترنت بانک و نرم‌افزار موبایل بانک است که اکثر بانک‌ها گزینه مسدودسازی و غیرفعال کردن کارت‌های بانکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وی تصریح کرد: هموطنان عزیز باید شماره کارت و رمز عبور خود را در حافظه خود نگهداری کرده تا در صورت لزوم اقدام به استفاده از خدمات بدون کارت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها