خبرگزاری گروه تروریستی داعش «اعماق»، کشته شدن عمر الشیشانی سرکرده این گروه در عراق را تائید کرد.
کد خبر: ۹۲۲۰۱۰

پیشتر نیز خبر کشته شدن او اعلام شده بود هر چند داعش در این باره اظهارنظری نکرده بود.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعماق روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی داعش گفت، شیشانی در شهر «شرقاط» موصل کشته شده است. عمر الشیشانی یکی از سرکردگان داعش بود که واشنگتن برای سر او پنج میلیون دلار جایزه گذاشته بود. او اهل «پانکیسی گرج» منطقه‌ای در گرجستان بود که اوایل می ‌2013 به فرماندهی ارتش داعش در شمال سوریه منصوب شد.

الشیشانی متولد 1986 از رهبرانی بود که به‌دنبال کشته شدنِ ابوعبدالرحمان البیلاوی الانباری، به عنوان فرمانده نظامی داعش برگزیده شد. وی تا پیش از پیوستن به داعش رهبری گروه «جیش المهاجرین و الانصار» را به‌عهده داشت که بسیاری از اعضای آن ستیزه‌جویان اهل شمال قفقاز هستند. خانواده عمرالشیشانی در منطقه مرزی و فقیرنشین بین گرجستان و چچن زندگی می‌کنند. تیمور باتیراشویلی پدر عمر، گفته بود پسرش که مدتی هم با سازمان اطلاعات گرجستان همکاری داشته، با تربیت مسیحی بزرگ شده، اما بعد توسط افراطیون شست‌وشوی مغزی داده شده است.

اواخر اردیبهشت ماه بسیاری از رسانه‌ها مدعی شدند عمر الشیشانی طی درگیری‌ با نیروهای جبهه النصره کشته شده است ولی با ورود وی به عراق و انتشار ویدئوی سخنرانی، مشخص شد این خبر درست نبوده است. گفته می‌شود عمر الشیشانی 20 اسفند 94 بر اثر حمله هوایی ائتلاف علیه داعش بشدت زخمی شد. هنوز معلوم نیست او چگونه به هلاکت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها