چهلم حمید سبزواری در زادگاهش

مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری سی و یکم تیرماه در زادگاه این شاعر فقید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۲۴۷

مراسم چهلم درگذشت حسین آقا ممتحنی (معروف به حمید سبزواری) در حالی در شهر سبزوار برپا می‌شود که جمعی از شاعران، استادان دانشگاه، شاگردان آن مرحوم و دوستان و علاقه‌مندانش به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، راهی خراسان رضوی و زادگاه استاد سبزواری خواهند شد.

براین اساس، محمدعلی بهمنی، حسین اسرافیلی، محمدکاظم کاظمی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمدحسین جعفریان، زکریا اخلاقی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی‌فر، افشین علاء، عباس باقری، رضا اسماعیلی و ... در این مراسم حاضر خواهند شد.

همچنین برخی از همکاران سبزواری در شورای شعر و موسیقی صداوسیما در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی مانند حسین شمسایی، محمدحسن زورق و حمید شاهنگیان در این برنامه حضور خواهند یافت.

مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری صبح پنجشنبه سی و یکم تیر ساعت 10 با شعرخوانی شاعران در تالار کاشفی سبزواری برگزار خواهد شد. سبزواری بیست و دوم خرداد پس از یک دوره طولانی بیماری در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت. از او شعرهای حماسی و انقلابی فراوانی به جا مانده است که «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «خمینی ای امام» از آن جمله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها