قهرمانی با نسخه 2 یونان

مردم پرتغال در شبی که با اشک‌های رونالدو خود را از همان دقایق ابتدایی فینال آماده گریستن کرده بودند، یک باره از ته دل خندیدند و به اشتیاق فتح نخستین جام تاریخ فوتبالشان تا صبح نخوابیدند. شب رویایی رونالدو در پاریس با اشک آغاز شد و با اشک هم پایان یافت تا بالاتر از ستاره‌های بزرگ تاریخ فوتبال پرتغال، از اوزه‌بیو گرفته تا لوئیس فیگو، بایستد.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۱

باور این‌که پرتغال در حضور مدعیانی چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، بلژیک، کرواسی و فرانسه میزبان، قهرمان جام پانزدهم شود، واقعا سخت بود. در واقع مانوئل نویر، جیان لوئیجی بوفون، سرخیو راموس، وین رونی و حتی ادن هازارد که همگی کاپیتان‌های شایسته‌ای برای تیم‌های خود بودند به نسبت کریستیانو رونالدو، گزینه‌های محتمل‌تری برای بالا بردن جام قهرمانی به شمار می‌رفتند.

به این جمع هوگو لوریس، کاپیتان و دروازه بان تیم ملی فرانسه را هم باید اضافه کرد. این آخری، یکی از بهترین‌های جام بود اما فقط یک قدم اشتباه در جایگیری، باعث شد روی شوت ادر غافلگیر شود و جام قهرمانی را از دست بدهد. پرتغال این قهرمانی را در شرایطی از چنگ فرانسه میزبان خارج کرد که بازیکن همه‌کاره تیمش، رونالدو را خیلی زود به‌دلیل مصدومیت از دست داد.

اسطوره فوتبال پرتغال فقط 25 دقیقه در فینال دوام آورد و به‌خاطر خطای مهلک دیمیتری پایت که اتفاقا از چشم داور هم به دور ماند با اشک از زمین مسابقه بیرون رفت. با این تعویض احتمالی همه چیز برای قهرمانی فرانسه مهیا شد. درست مانند سال 2004 که همه چیز برای قهرمانی پرتغال در خانه اش مهیا بود. 12 سال پیش ستاره‌هایی چون ریکاردو، آندراده، کاستینو، فیگو، پائولتا، میگوئل، والنته، کاروالیو، دکو، مانیش و رونالدو، بعد از شکست یک بر صفر مقابل یونان با اشک و آه و افسوس از کنار جام قهرمانی عبور کردند و یکشنبه شب، این تراژدی تلخ برای بزرگانی چون هوگو لوریس، پاتریس اورا، آنتونیو کریژمان، دیمیتری پایت، پل پوگبا، باکاری سانیا و سایر فرانسه‌ها رقم خورد.

خروس‌ها تقربیا در بیشتر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نهایت توپی که از خط دروازه عبور کرد شوت تماشایی ادر، تعویض طلایی فرناندو سانتوس، در دقیقه 109 بود. با همین یک گل پرتغال با تنها یک پیروزی در طول 90 دقیقه ها، جام پانزدهم را به پایان برد تا رکوردی بی‌سابقه در تورنمنت‌های بزرگ از خود به یادگار بگذارد. فرانسه هم که در 10 بازی قبلی‌اش مقابل پرتغال پیروز بود، این‌بار طعم تلخ شکست را چشید تا برای اولین‌بار در تورنمنتی که میزبان است، جام قهرمانی را بالای سر نبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها