مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که تجربه بازی در سریال چون «یوسف پیامبر» را در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دنیای کتاب از جهان تصویر بازتر است، اما در جامعه امروز تصویر بیشتر به کار می‌آید. او ادامه داد: سینما می‌تواند به ادبیات کمک کند، به شرط آن که جامعه تشنه ادبیات باشد. از آنجا که مخاطبان سینمای ما قشر جوان هستند و زندگی آنها با جامعه مدرن گره خورده است، این مدرنیته باعث می‌شود چیزی جدید برای ارائه نباشد و این موضوع تفکر‌های ادبیات را هم منسوخ می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۸۲۶

محمد معتمدی کارگاه آواز گذاشت

محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی 19 مرداد با حضور در شهر قزوین کارگاه آواز ایرانی برگزار می‌کند. در این کارگاه یکروزه که با همت انجمن موسیقی قزوین، بنیاد پژوهشی هنر و موسیقی و شرکت «آوای آبی رود» برگزار می‌شود مباحثی چون شیوه و روش‌های تمرین (معلم خود بودن) و زیبایی شناسی اَکسنت و نُوانس در آواز ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. مهر در این‌باره نوشت: این خواننده موسیقی ایرانی که طی ماه‌های گذشته در برنامه‌های داخلی و خارجی حضور داشته، در هفته‌های آینده کنسرت‌هایی را برای مخاطبان خود در حوزه موسیقی ایرانی اجرا می‌کند./ مهر

وحید تاج از همایون خرم می‌خواند

کنسرت ارکستر مهر به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی وحید تاج با آثار خاطره‌انگیزی از همایون خرم 23 و 24 تیر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش فارس، این اجرا با همکاری خانواده استاد همایون خرم و به همت موسسه فرهنگی هنری رادنو اندیش برگزار می‌شود. آثاری که از استاد خرم با صدای وحید تاج اجرا می‌شود عبارت است از اشک من هویدا شو، باز آمدی، در میان گل‌ها، افسانه شیرین، قصه‌گو، گل همراه نسیم و گمشده. همچنین یکی دیگر از قسمت‌های این کنسرت اجرای بداهه نوازی و اثری از این استاد برجسته با پیانو بردیا صدر نوری و ویولن حامد ابراهیمی همراه با خوانندگی وحید تاج خواهد بود.

فرهاد حسن‌زاده نامزد «اندرسن» شد

فرهاد حسن‌زاده به‌عنوان نامزد جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن 2018 معرفی شد. ‌این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان از سوی شورای کتاب کودک به‌عنوان نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن 2018 به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY معرفی شده است.

آن‌طور که ایسنا نوشته است، جایزه هانس کریستین اندرسن که گاه جایزه نوبل کوچک هم خوانده می‌شود، جایزه‌ای بین‌المللی است که هر دو سال یک‌بار از طرف دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به مولفان در زمینه ادبیات کودک تعلق می‌گیرد. از میان نویسندگان ایرانی فرشید مثقالی تصویرگر در سال 1974 موفق به کسب این جایزه جهانی شد و هوشنگ مرادی‌کرمانی در سال 1992 مورد تشویق هیأت داوران این جایزه جهانی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها