از امشب در شبکه 3 ببینید

«پریا»‌ سریالی جسورانه

حسین سهیلی‌زاده بعد از ساخت سریال آوای باران که با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد، به سراغ یکی دیگر از معضلات اجتماعی رفته است. او در تازه‌ترین اثرش با عنوان «پریا» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه به موضوع ایدز می پردازد. لادن مستوفی و امیرحسین آرمان نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند که اولین قسمت آن امشب از شبکه سه پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۳۳۲

به گزارش جام‌جم، فیلمنامه سریال پریا به قلم سعید فرهادی نوشته شده و ماجرای عشق بین پریا (لادن مستوفی) و پسرخاله‌اش (امیرحسین آرمان) است؛ کیوان قصد دارد با پریا ازدواج کند اما مهم‌ترین مشکل او برای این ازدواج، مطلقه بودن پریا نیست بلکه پای ایدز در میان است!

سریال پریا در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته شده است. بخش‌هایی از این سریال در تهران و صحنه‌هایی هم در شمال تصویربرداری شده است. این مجموعه تلویزیونی ابعاد تازه و شاید درک نشده‌ای از بیماری ایدز را به نمایش می‌گذارد. محمود پاک‌نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، کمند امیرسلیمانی، عمار تفتی، رامتین خداپناهی، محمدهادی قمیشی، ساغر شکوری و... دیگر بازیگران این سریال هستند.

نگاه دراماتیک

حسین سهیلی‌زاده، کارگردان در پاسخ به این پرسش که شما تاکنون دست روی موضوعات اجتماعی متفاوتی گذاشته‌اید، ساخت سریال تلویزیونی پریا چه جایگاهی در کارنامه شما دارد، به جام‌جم گفت: سریال پریا در کارنامه من جایگاه متفاوتی دارد و خیلی دوستش دارم. البته باید بگذاریم سریال پخش شود و مردم درباره این سریال قضاوت کنند.

وی عنوان کرد: در مجموع یک گروه 70 تا 80 نفره حدود یک سال زحمت کشیدند تا مجموعه تلویزیونی پریا ساخته و یک اثر خوب روانه آنتن شود. همه عوامل جلو و پشت دوربین تلاش کردند تا سریال پریا، اثری در خور توجه باشد.

این کارگردان تصریح کرد: سریال پریا ضمن طرح یک معضل اجتماعی خاص، روابط خانواده‌ها را در بستر این واقعه روایت خواهد کرد. البته ما نگاه دراماتیک به این موضوع داشتیم. امیدوارم این سریال هم مورد اقبال مردم قرار بگیرد.سریال آخرین ستاره شب برای اولین بار موضوع ایدز را در تلویزیون مطرح کرد. مینی‌سریال بیگانه‌ای در میان ما به کارگردانی احمد امینی و سریال نیستان به کارگردانی حسین مختاری به این موضوع پرداخته بودند. همچنین چند قسمت از سریال‌های اپیزودیک این موضوع را دستمایه قرار داده‌اند.

فیلمنامه جذاب

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده درباره تولید این سریال گفت: فیلمنامه‌ای به من ارائه شد که به نظرم خیلی خوب و جذاب به موضوع ایدز پرداخته بود. من این فیلمنامه را سال 92 به شبکه سه ارائه کردم. همان زمان تصویب شد و نگارش انجام شد، اما تولید آن به دلیل تغییرات در سازمان صدا و سیما به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: ما همزمان با کارشناسان وزارت بهداشت در ارتباط بودیم، زیرا موضوع سریال خاص و نیاز به تحقیقات گسترده داشت. سریال تلویزیونی پریا فقط مردم را سرگرم نمی‌کند، بلکه به مخاطب تلنگر هم می‌زند. در مجموع تلاش کردیم با زبان هنرمندانه به موضوع ایدز بپردازیم. امیدوارم مردم از تماشای سریال لذت ببرند، زیرا قاضی اصلی آنها هستند. البته باید تاکید کنم همه تلاش کردند تا یک سریال جذاب برای مخاطبان تلویزیون ساخته شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به فاصله طولانی نگارش و تولید سریال گفت: با توجه به این‌که فاصله نگارش و تولید زیاد شد، اما ما همچنان با کارشناسان وزارت بهداشت در ارتباط بودیم تا فیلمنامه به لحاظ تکنیک‌های پزشکی مشکلی نداشته باشد. یکی از نقاط قوت سریال، فیلمنامه است که با حساسیت و دقت به نگارش درآمده است.

سریال پریا مسائل جامعه‌شناسی مرتبط با ایدز را مطرح می‌کند. ضمن این‌که واکنش اطرافیان و جامعه در قبال افراد مبتلا به ایدز و رفتارهای صحیح را نمایش می‌دهد. نویسنده در کنار تمام تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی، اداره کنترل ایدز و روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان فیلمنامه را هم به لحاظ پزشکی و هم مسائل و تبعات اجتماعی به دقت بررسی کرده است. در این سریال موقعیت‌های دشواری از زندگی مبتلایان به ایدز، قضاوت‌ها و دردهایشان به نمایش در می‌آید.

عفیفه در پاسخ به این پرسش که آیا از بازیگران مورد نظرتان توانستید برای سریال استفاده کنید، توضیح داد: با وجود دشواری‌هایی که داشتیم اما خوشبختانه توانستیم بازیگرانی را که مدنظرمان بود، جذب کنیم.

وی ادامه داد: تصویربرداری سریال یک ماه و نیم پیش تمام شد و هم اکنون موسیقی و صداگذاری انجام می‌شود. احسان خواجه‌امیری خواننده تیتراژ است. سریال پریا با مشارکت دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت و موسسه فرهنگی هنری آوای هنر سلامت ساخته شده است.

آرمان و یک تجربه جدید

«ازدواج به سبک ایرانی» به کارگردانی حسن فتحی نخستین فیلمی بود که امیرحسین آرمان در آن نقش‌آفرینی کرد. بعد از آن، او در چند فیلم سینمایی و سریال بازی کرد که در این باره می‌توان به هدف اصلی، امشب شب مهتابه، یه حبه قند، کلاه پهلوی، سرزمین کهن، پیدا و پنهان و زخم اشاره کرد. چندی پیش سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و با بازی آرمان از شبکه دو پخش شد. او در این سریال نقش شهریار را بازی می‌کرد. آرمان در سریال تلویزیونی پریا نقش کیوان، پسرخاله پریا را ایفا می‌کند.

مستوفی؛ این بار در نقش پریا

کارنامه لادن مستوفی در تلویزیون به لحاظ کمیت خیلی زیاد نیست، اما به واسطه نقش‌های متفاوتی که بازی کرده، پربار است. اولین بار مخاطبان تلویزیون با چهره او در سریال تلویزیونی دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی آشنا شدند. او در این سریال نقش دکتر حنانه پناهی را بازی می‌کرد که پناه دختران فراری بود. مستوفی با این نقش، میان مخاطبان تلویزیون به شهره رسید. بعد از آن هم در سریال‌های سفر سبز به کارگردانی محمدحسین لطیفی، خانه‌ای در تاریکی ساخته سعید سلطانی و شیخ بهایی بازی کرده است. حال او بعد از گذشت چند سال دوباره به تلویزیون بازگشته و در سریال پریا نقش محوری پریا را بازی می‌کند. او نقش یک بانوی جوان را به عهده دارد که از همسرش جدا شده و این سرآغاز داستان زندگی او می‌شود.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها