تنها دو سال از بازی حساس دو تیم آلمان و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل می‌گذشت. فرانسه این بار میزبان یورو بود و باید در خانه با آلمان بازی می‌کرد. تنها گلزن آن بازی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی متس هوملس، یکی از سه غایب بزرگ آلمان برای این بازی بود: دیدار دوم نیمه‌نهایی یورو.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۰

دو تیم البته چند ماه قبل هم در فرانسه با هم بازی کردند که نتیجه آن بازی 2 بر صفر به سود میزبان بود. دیداری که به دلیل یک حمله وحشتناک تروریستی در خاک فرانسه از دل تاریخ پاک نمی‌شود. حالا دو تیم با فراموش کردن آنچه دو سال قبل و سه ماه پیش بین آنها گذشت، آمده بودند فینالیست یورو را مشخص کنند. البته فرانسوی‌ها انگیزه بیشتری برای رسیدن به فینال داشتند، چون می‌خواستند در پایان این تورنمنت پرحاشیه، قهرمان شوند. فرانسه در حالی میزبانی از یورو را آغاز کرد که کشورش درگیر ناآرامی‌ها و اعتراض‌های داخلی بود. این ناآرامی‌ها حتی در طول یورو هم ادامه داشت. در کنار این مشکلات، جنون حیرت‌آور تماشاگران کشورهای شرکت‌کننده در یورو هم وجود داشت که مشکلات پلیس را چند برابر کرد. فرانسوی‌ها با کوهی از مشکلات، یورو را به نیمه‌نهایی رسانده بودند و می‌خواستند با رسیدن به فینال همه این مشکلات را یکجا فراموش کنند. آلمان با وجود غیبت هوملس، گومز و خدیرا، باز هم تیم برتر میدان بود و اختیار بازی را در دست داشت، اما فرانسه هم می‌دانست از بازی چه می‌خواهد. آنها منتظر یک اشتباه ازبازیکنان حریف بودند. اشتباهی که شواین اشتایگر در آخرین دقیقه بازی در نیمه اول مرتکب شد و تقریبا مثل بواتنگ در بازی با ایتالیا، توپ را با دست لمس کرد تا نیکلا ریتزولی ایتالیایی در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد. آنتواین گریزمان پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف جهت حرکت نویر، توپ را به گل تبدیل کرد. نیمه دوم بازهم با برتری آلمان آغاز شد، اما فرانسه در دقیقه 72 باز هم روی یک اشتباه و این بار اشتباه نویر به گل رسید. زننده این گل هم گریزمان بود تا به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شود. فرانسه با برتری 2 بر صفر مقابل آلمان راهی فینال شد تا پرتغال را رودرروی خود ببیند.

لوو: بدشانسی عامل شکست ما بود

یواخیم لوو، سرمربی آلمان گفت: تیمم سزاوار پیروزی بود، اما بابدشانسی مواجه شد. یک خسته نباشید اساسی به تیمم می‌گویم. ما بهتر از حریف بازی کردیم و بر بازی تسلط بیشتری داشتیم. معتقدم ما یک بازی کاملا مسلط در کلاس جهانی ارائه کردیم. فرانسوی‌ها ترسیده بودند که ما اینقدر سوار بازی بودیم، اما گل نزدیم و همه بازیکنانم بشدت ناراحت هستند. ما چند بازیکن مصدوم داشتیم؛ خدیرا و گومز. هوملس هم محروم بود. پر کردن جای این بازیکنان دشوار است. در این بازی شانس با تیم ما یار نبود.

دشان: بازیکنانم تاریخ‌ساز شدند

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه گفت: «بازیکنانم تاریخ‌ساز شدند. از این پیروزی بسیار خوشحالیم و سرشار از لذت و غرور. این دیدار دشواری بود؛ مقابل یک تیم بزرگ که قهرمان جهان است بازی کردیم؛ اما سطح بازی ما کاهش پیدا نکرد. ما در لحظاتی دچار مشکل شدیم، اما به پیروزی رسیدیم. این فوق‌العاده است که به فینال رسیدیم. همیشه به بازیکنانم باور دارم و مطمئنم دیدار سخت فینال را هم به سود فرانسه رقم می‌زنند. این پیروزی آنهاست؛ تاریخی که آنها نوشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها