۳ گروه تروریستی وابسته به داعش در کویت دستگیر شدند +عکس

وزارت کشور کویت طی بیانیه ای از شناسایی و دستگیری سه گروه تروریستی وابسته به داعش در داخل و خارج این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۱۱۶
۳ گروه تروریستی وابسته به داعش در کویت دستگیر شدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، وزارت کشور کویت روز یکشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک شهروند ۱۸ ساله کویتی با نام «نایف رجا» را قبل از اجرای عملیات تروریستی و انفجار یکی از مساجد شیعیان در استان «حولی» و همچنین یکی از تاسیسات وزارت کشور بازداشت کردند.

بنا بر اعلام وزارت کشور کویت این فرد به جزئیات تفصیلی و بیعت با گروه تروریستی داعش و کسب آموزش از سوی یکی از سرکردگان این گروه تروریستی در خارج اعتراف کرده و قصد انجام عملیات تروریستی در اواخر ماه رمضان یا عید فطر را داشته است.

وی در جریان بازجویی اعتراف کرد که قرار بود بر اساس دستورات ابلاغی از سوی داعش کمربند انفجاری و مواد منفجره یا سلاح گرم را شخصا یا توسط شخص ثالث بمنظور انجام این عملیات تهیه نماید.

وزارت کشور کویت در این بیانیه همچنین اعلام کرده است دو شهروند کویتی دیگر نیز به نام «علی محمد عمر» به همراه مادر خود «حصه عبدالله محمد» در منطقه الرقه سوریه شناسایی و ماموران امنیتی کویت پس از تلاش های فراوان موفق به انتقال این دو تروریست از سوریه به کویت شده اند.

«علی محمد عمر» که در یکی از دانشگاه های انگلستان در رشته مهندسی نفت مشغول به تحصیل بوده است پس از کنار گذاشتن تحصیل به همراه مادرش از انگلستان به شهر الرقه سوریه منتقل شده و مسئولیت راه اندازی چاه های نفت و گاز را در آنجا عهده دار شده است. مادر وی نیز به همسران و فرزندان تروریست ها تدریس می کرده است.

این مادر و فرزند طی اعترافات کامل، به پیوستن خود به گروه تروریستی داعش اذعان کرده اند به گونه ای که «حصه عبدالله محمد» ابتدا فرزند کوچکتر خود «عبدالله محمد عمر» را به پیوستن به این گروه تروریستی ترغیب نموده و وی طی یکی از عملیات های تروریستی در عراق کشته شده است.

وزارت کشور کویت همچنین از دستگیری یک هسته تروریستی وابسته به داعش متشکل از «مبارک فهد مبارک» و «عبدالله مبارک محمد» که از پرسنل وزارت کشور کویت بوده است و همراه با دو فرد عرب و آسیایی در منطقه الوفره این کشور اقدام به نگهداری مهمات، سلاح کلاشینکوف و پرچم گروه تروریستی نموده اند، خبر داد.

لازم به ذکر است که در حمله تروریستی سال گذشته به مسجد امام صادق (ع) در مرکز کویت ۲۷ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها