گروهی متشکل از 9 فرد مسلح جمعه‌شب به رستوران «هولی آرتیسان بیکری» در خیابان 79 منطقه گلشن در پایتخت بنگلادش حمله کردند.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۸

در این حمله پس از تبادل آتش با نیروهای امنیتی، بیش از 40 نفر از حاضران در رستوران را که بیشتر آنها خارجی بودند، به گروگان گرفتند. کماندوهای بنگلادش 10 ساعت پس از گروگانگیری صبح دیروز با حمله به این رستوران گروگان‌ها را آزاد کردند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش بنگلادش از کشته شدن 20 گروگان و شش تروریست در این گروگانگیری خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرتیپ نعیم اشفق چودوری گفت: در عملیات پلیس برای نجات گروگان‌ها، با 20 جسد که بیشتر آنها به طور وحشیانه و با سلاح‌های برنده به قتل رسیده بودند، مواجه شدیم. وی افزود: در این عملیات، دست‌کم شش فرد مسلح نیز کشته و 13 گروگان از چنگ افراد مسلح آزاد شدند. واشنگتن پست نیز گزارش داد: نزدیک به 35 نفر در این ماجرا گروگان گرفته شده بودند که 20 نفر از آنها خارجی بودند.

گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و خبرگزاری «اعماق» وابسته به این گروه مدعی شد 24 نفر در این ماجرا کشته شده و 40 نفر نیز از جمله چند تبعه خارجی مجروح شده‌اند. دولت بنگلادش ضمن ابراز تردید در این بیانیه داعش هنوز رسما عامل این حملات را اعلام نکرده است. مقام‌های دولتی بنگلادش در تلاشند تا هویت کشته‌شدگان در این ماجرا را مشخص کنند. شیخ حسینه واجد نخست‌وزیر بنگلادش اظهار کرد: تروریست‌ها جایی برای فرار ندارند و ما تا آخر به تعهدمان برای مبارزه با تروریسم پایبندیم و از مردم خواست تا در این اقدام همراه دولت باشند.

وی گفت: تروریست‌ها دینی ندارند چرا که هر فردی که معتقد به دین باشد، دست به چنین اقدامی نمی‌زند و دین تروریست‌ها همان تروریسم است. هرچند درخصوص عوامل حمله روز جمعه، تاکنون دولت بنگلادش سکوت کرده ولی به نظر می‌رسد این بار نیز دولت برای توجیه دستگیری بیش از 11هزار نفر از افراد مختلف درچند هفته گذشته، انگشت اتهام را به سوی مخالفان نشانه رود.

گروگان‌ها از چه کشورهایی هستند

تاکنون اطلاعات کمی درخصوص گروگان‌ها منتشر شده اما «ماریو پالما» سفیر ایتالیا در بنگلادش در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: هفت شهروند ایتالیایی در میان گروگان‌ها هستند. سریلانکا نیز اعلام کرده است دو شهروند این کشور نیز شب گذشته در این رستوران بوده که آزاد شده‌اند. ژاپن نیز اعلام کرده است یک شهروند گروگان گرفته شده این کشور در حالی که زخمی است، آزاد شده اما از سرنوشت هفت شهروند ژاپنی دیگر خبری در دست نیست. در زمان حمله شب گذشته هشت ژاپنی دراین رستوران مشغول خوردن شام بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها