نزدیک به دو دهه از ورود پیامک یا همان اس‌ام‌اس به مکالمات روزانه ایرانی‌ها می‌گذرد و این پیام‌های کوتاه تا حدودی جای تماس‌های کوتاه را گرفته و میلیون‌ها جمله و کلمه از تلفن همراهی به تلفن همراه دیگر منتقل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۴

پیام‌هایی که تمام آنها به گفت‌وگوهای بین کاربران مربوط نیست و بخشی از آنها را پیام‌های تبلیغاتی و سرویس‌های پیام کوتاه تشکیل داده است. حالا این خدمات ارزش‌افزوده دیگر فقط راهی برای ارتباط نیست و به راهی برای کسب‌وکارهای جدید و ارائه سرویس‌های مختلف محتوایی تبدیل‌ شده است. تا جایی که خلاصی از پیامک‌های تبلیغاتی، دغدغه بسیاری از کاربران شده است. با روی کارآمدن اینترنت پرسرعت همراه و تمایل بیش‌ازپیش کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، دنیای پیامکی وارد عصر جدیدی شده و آمارها نشان می‌دهد دیگر این پیام‌های کوتاه درون‌شبکه‌ای انتخاب اول کاربران نیست. در این اینفوگرافیک نگاهی انداخته‌ایم به تحولات و مسیری که این پیامک‌ها از ابتدا تاکنون در ایران و جهان طی کرده‌ و شرایطی که در حال حاضر دارند.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها