رئیس اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد، در حملات ارتش آمریکا در کشورهایی که با واشنگتن در جنگ نیستند حدود 116 غیرنظامی به اشتباه کشته شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۳
مرگ 116 غیرنظامی توسط پهپادهای آمریکایی

به گزارش جام جم آنلاین ، جاش ارنست در نشست خبری روزانه مدعی شد: آمریکا تلاش می کند در حملات هوایی خود با هواپیماهای بدون سرنشین، کمترین آسیب به غیر نظامیان وارد شود.

وی با اشاره به سیاست های اوباما در طول ریاست جمهوری و تلاش برای اتحاد و شراکت با کشورهای مختلف گفت رئیس جمهور اوباما قطعا باور دارد که همکاری با کشورهای دیگر و نفوذ بر روی آنها می تواند در پیشبرد منافع آمریکا نقش داشته باشد و رئیس جمهور بعدی نیز باید این سیاست را ادامه دارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد به باور رئیس جمهور اوباما، راهبرد ضد تروریسم ما به مراتب موثرتر است و تا جایی که امکان داشته باشد، شفافیت لازم را اعمال کرده ایم البته نتایجی که به دست آمده است، به صورت کامل با خواست های ما همخوانی ندارد زیرا آمریکا حتی بیش از آنچه که قوانین بین المللی مقدور می دارد، تدابیری را اتخاذ کرده است تا از وارد آمدن تلفات به غیر نظامیان جلوگیری شود. این برعکس خواست های دشمنان ماست که می خواهند تا جایی که امکان دارد، تلفات غیرنظامیان را بالاتر برند.

اذعان آمریکا به کشتن 116 غیرنظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد : در حملات ارتش امریکا در کشورهایی که با واشنگتن در جنگ نیستند حدود 116 غیرنظامی به اشتباه کشته شده اند.

این اعلام، احتمالا مباحثی را در مورد قتل های هدفمند و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بوجود خواهد آورد.

رقم 116 نفر که از طرف رئیس اطلاعات ملی امریکا منتشر شد از تخمین های سازمان های غیردولتی در باره تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بسیار پایین تر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها