شبکه‌های سیما برای روزهای پایانی‌ هفته فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن در نظر گرفته که بسیاری از آنها به مناسبت روز قدس درباره مبارزات مردم فلسطین است. از جمله فیلم‌های پایان هفته تلویزیون می‌توان به «سرب»، «پرتغال بنفش»، «مروارید سرخ»، «قناری»، «لارستان»، «گروه‌ای»، «بچه‌های محله الرشید»، «مروارید سرخ»، «حصار ضد خرگوش»، «دوربین مخفی»، «یک پلیس»، «پائولت»، «دور افتاده»، «سی و سه روز»، «اسب رویایی»، «خاکستری» و «حوض نقاشی» اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۷

شبکه یک

فردا: سرب، ساعت 16

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «سرب» به کارگردانی مسعود کیمیایی درباره سفر دانیال و مونس به ارض موعود است که با مخالفت سازمانی به نام هاگانا که یهودیان را بسیج می‌کند روبه‌رو می‌شوند و یعقوب، عموی دانیال به دست اعضای هاگانا کشته می‌شود.

در این فیلم جمشید مشایخی، هادی اسلامی و امین بازی کرده‌اند.

شبکه دو

امروز: پرتغال بنفش، ساعت 8

فردا: قناری، ساعت 18/مروارید سرخ، ساعت 8

فیلم تلویزیونی «پرتغال بنفش» به‌ کارگردانی محمدمهدی رسولی در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پسر نوجوان فلسطینی به نام حسام عبداللطیف به جرم بمبگذاری علیه اسرائیلی‌ها در یک دادگاه نمایشی محکوم به اعدام می‌شود. مهدی جواهرپور، ناصرعرفانیان، علی جاویدفر، محمد اسدی و فرشید صمدی‌پور، بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «قناری» به کارگردانی جواد اردکانی، درباره ماجرای فارس، پسربچه‌ای فلسطینی است که هر روز به کلیسا رفته و قناری کلیسا را برای هواخوری به فضای آزاد می‌برد، پدر فارس به دست سربازان صهیونیست دستگیر می‌شود و کشیش کلیسا برای این‌که فارس را سرگرم کرده باشد، قناری را به او هدیه می‌کند.

شبکه چهار

امروز: لارستان، ساعت 23

فیلم سینمایی لارستان به کارگردانی حسین غضنفری. به دنبال مرگ دانشمند هسته‌ای به نام دکتر بهرامی، سروان فخیمی و دخترش که تیم قتل اداره آگاهی هستند، درگیر پرونده می‌شوند. آنها با یک پرونده عادی سر و کار ندارند، چون کسی که کشته شده دکتر بهرامی نیست. در این فیلم داریوش فرهنگ و حدیثه تهرانی بازی کرده‌اند.

شبکه پنج

فردا: گروه ‌ای، ساعت 13 و 30 دقیقه

فیلم سینمایی «گروه‌ای» به کارگردانی جو کارناهان، درباره گروهی موسوم به گروه‌ای است. سازمان سیا به کمک ارتش آمریکا در جریان حمله به عراق قصد دارد که با چاپ دلار، اقتصاد خاورمیانه را بر هم بزند. ولی نقشه‌شان لو می‌رود و آنها باید دستگاه چاپ اسکناس را از عراق خارج کنند و برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی،باید عده‌ای به عنوان مقصر قربانی شوند که برای این کار گروه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

شبکه کودک و نوجوان

امروز: بچه‌های محله الرشید، ساعت 22

فردا: مروارید سرخ، ساعت 21

انیمیشن سینمایی بچه‌های محله الرشید به کارگردانی تورج علوی، درباره بچه‌های مدرسه‌ای است که وقتی متوجه می‌شوند اسرائیلی‌ها می‌خواهند شهرشان را بگیرند در مقابل آنها می‌ایستند. انیمیشن «مروارید سرخ» به کارگردانی بهروز سلطانی‌فر، درباره پسر نوجوانی به نام یونس است که در جزیره‌ای در جنوب کشور زندگی می‌کند. او همراه پدر بزرگ و خواهر کر و لال خود زندگی می‌کند. یونس به دنبال صید مروارید است و در یکی از روزها که او به زیر آب رفته در لاشه یک هواپیما، صدفی را می‌بیند و آن را صید می‌کند و با حمله کوسه‌ها مواجه می‌شود.

شبکه نمایش

امروز: فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «حصار ضدخرگوش»، «دوربین مخفی»، «یک پلیس»، «پائولت» و «دور افتاده» به ترتیب ساعت 11،15،17،21 و 23.

فردا: فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «سی و سه روز»، «دور افتاده»، «حوض نقاشی»، «اسب رویایی» و «خاکستری» به ترتیب ساعت11، 15،17،21 و 23.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها