گابور کرالی، دروازه‌بان 40 ساله و کهنه‌کار مجارستان که رکورد مسن‌ترین بازیکن یورو در تمام ادوار برگزار شده این مسابقات را در این دوره از رقابت‌ها برای خود کرد، شاید مجبور باشد با خاطره‌ای تلخ از حضور در تورنمنت‌های بزرگ خداحافظی کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۶۴

او در بازی با بلژیک اگرچه جلوی چند موقعیت گلزنی حریف را گرفت اما در نهایت 4 گل خورد تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ دوران فوتبالش را در عرصه ملی تجربه کند. کرالی در پایان این بازی گفت: من فکر می‌کنم همه بازیکنان ما بهترین بازی خود را انجام دادند و بهتر است بگویم بیشترین انرژی‌شان را گذاشتند. ما ناراحتیم. ما مقابل بهترین بلژیک تاریخ بازی کردیم، تیمی که شانس زیادی برای قهرمانی در این دوره دارد. ما مقابل این تیم شکست خوردیم. البته در کل از این یورو لذت بردیم، چون هواداران خیلی خوب از ما حمایت کردند و به‌طور کلی دستاورد خوبی از این یورو داشتیم.

دشان: هیچ تیمی بی‌عیب و نقص نیست

سرمربی تیم ملی فرانسه معتقد است تیمش بهترین نیمه دوم جام را برابر ایرلند ارائه داد. او همچنین عنوان کرد هیچ تیمی در این رقابت‌ها بی‌عیب و نقص نیست. دیدیه دشان سرمربی فرانسه بعد از پیروزی شیرین شاگردانش مقاتبل ایرلند گفت: از قبل می‌دانستیم که بازی سخت و دشواری برابر ایرلند داریم. در نیمه نخست بعد از آن‌که دروازه ما باز شد، بازی کمی برای بازیکنانم سخت شد. در نیمه نخست دچار استرس شده بودیم و نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را نشان دهیم. آنها شور و شوق زیادی برای حفظ نتیجه داشتند ولی تاکید ما بر بازی در عمق دفاع حریف نتیجه داد و توانستیم 2 بار به گل برسیم و چندین بار نیز تا آستانه فروپاشی دروازه حریف جلو رفتیم. دشان ادامه داد: نباید فراموش کنیم که هیچ تیمی بی‌عیب و نقص نیست و همه تیم‌ها مشکل دارند. مطمئن هستم هواداران از این بازی لذت بردند و نمایش خیلی خوب را از تیم دیدند.

ویلموتس: به قهرمانی نزدیک شدیم

قدرتنمایی تیم ملی بلژیک در بازی با مجارستان و پیروزی 4 بر صفر آنها، هواداران تیم ملی این کشور را به تحقق رویای قهرمانی در رقابت‌های یورو امیدوار تر کرد. بلژیک حالا دو بازی با راهیابی به فینال فاصله دارد و در این مسیر باید از سد تیم‌هایی نظری ولز و شاید پرتغال بگذرد. اتفاقا مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی بلژیک هم پس از برتری قاطعانه 4 بر صفر تیمش مقابل مجارستان در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 از آرزوی قهرمانی در این رقابت‌ها حرف زد. وی در پایان دیدار تیمش مقابل مجارستان گفت: در طول بازی تیم برتر میدان بودیم. البته مجارستان تیم خوبی است و قبل از این بازی هم می‌دانستم کار ساده‌ای در پیش نداریم، اما با افتخار می‌گویم مردانم مانند سربازان کشورشان از آبروی فوتبال بلژیک دفاع و حتی مرا شگفت‌زده کردند.

«اشتباهات فردی بخشی از یک بازی حساس و احساسی است»، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک با بیان این جمله خاطرنشان کرد: به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم. شک ندارم با این بازیکنان توانایی قهرمانی را داریم. بازی بعدی ما بسیار تاکتیکی و پیچیده خواهد بود و باید خیلی مراقب باشیم. ویلموتس در پایان گفت: بازی با ولز اصلا آسان نیست. آنها بسیار فشرده بازی می‌کنند. در دور مقدماتی یورو نیز با این تیم بازی کردیم و نتایج خوبی کسب نکردیم. با این حال باید با برنامه کاملی برابر ولز به میدان برویم و از فرصتی که برای صعود به نیمه‌نهایی داریم،‌ نهایت استفاده را ببریم.

خداحافظی «داریو سرنا» با فوتبال ملی

کاپیتان تیم ملی فوتبال کرواسی بعد از 134 بازی از فوتبال ملی خداحافظی کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، داریو سرنا یکی از باتجربه‌های فوتبال کرواسی است که رکوردار بازی برای تیم ملی کشورش نیز به شمار می‌رود اما بعد از رقابت‌های یورو 2016 و حذف تیمش از این رقابت‌ها، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. سرنا در این دوره هم بازی‌های خوبی برای کرواسی انجام داد و در طول رقابت‌ها، با خبر درگذشت پدرش روبه‌رو شد که باعث شد دو روز از اردوی تیم ملی جدا شود و در مراسم پدرش شرکت کند. سرنا اولین بار در سال 2002 به تیم ملی کرواسی دعوت شد و از آن زمان تاکنون، 134 باز برای این تیم به میدان رفت تا رکورددار بازی برای کروات‌ها باشد. او عنوان کرده است به دنبال گرفتن مدرک مربیگری یوفا است تا بتواند وارد دنیای مربیگری شود.

لوو: فرقی نمی‌کند با چه تیمی روبه‌رو شویم

آلمان توانست با برتری 3 بر صفر برابر اسلواکی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2016 شود. بعد از پایان این دیدار، یواخیم لوو گفت:‌ کاملا بر بازی سوار بودیم و از اول بازی تا پایان، کنترل آن را در اختیار داشتیم. لوو ادامه داد:‌ در بازی بعدی نمی‌دانم برابر کدام تیم به میدان خواهیم رفت. درباره ترکیب تیمم نیز باید بگویم هنوز فکری نکردم و نمی‌دانم چه تغییر و تحولی در آن بازی ایجاد خواهم کرد. با این حال فکر کنم اسپانیا شانس بیشتری برای شکست دادن ایتالیا دارد و می‌تواند به مرحله بعد برسد. ایتالیا را البته نمی‌توان دست‌کم گرفت. آنها تیم قدرتمند و خوبی هستند و می‌توانند هر نتیجه‌ای را برابر اسپانیا رقم بزنند. به نظرم شانس دو تیم برابر است. نمی‌توانم بگویم کدام تیم را دوست دارم اما باید تاکید کنم فرقی نمی‌کند با کدام تیم روبه‌رو شویم.

گریژمان: به جبران نتیجه باور داشتیم

چیزی نمانده بود فرانسه میزبان، وداعی تلخ و زودهنگام با جام پانزدهم داشته باشند. گل دقیقه 2 ایرلند از روی نقطه پنالتی، نزدیک به یک ساعت استرس و التهاب را نزد هواداران کشور میزبان به اوج خودش رساند تا این‌که گریزمان از راه رسید و با دو گل پیاپی شادی را به مردم کشورش هدیه کرد. ستاره بازی کرواسی ایرلند که در پایان جایزه بهترین بازیکن زمین را هم از آن خودش کرد در پایان این بازی گفت: بین دو نیمه درباره اشتباهاتمان صحبت کردیم و آنها را اصلاح کردیم. به جبران نتیجه باور داشتیم و این اتفاق نیز افتاد. در اتلتیکو مادرید به پیروزی‌های کم‌گل عادت کردم. اگر نتوانید با اختلاف زیاد پیروز شوید، کسب پیروزی با حداقل اختلاف مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها