چهار روز پس از سقوط مرگبار اتوبوس حامل سربازان پادگان 05 کرمان به دره، پزشکی قانونی کشور تعداد سربازان کشته شده در این سانحه را 13 نفر اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این تعداد سربازان از سوی پزشکی قانونی 15 نفر اعلام شده بود.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۳

به گزارش جام‌جم، بامداد چهارشنبه گذشته اتوبوسی که سربازان پادگان 05 کرمان را سوار کرده بود در کیلومتر 5 محور نی‌ریز به دره سقوط کرد و حادثه مرگباری را رقم زد. با گذشت چهار روز از این حادثه تلخ که خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد از 17 جسد شناسایی شده در حادثه سقوط اتوبوس 13 تن سرباز بوده‌اند. سه نفر ازجمله راننده، کمک راننده و شاگرد و سه نفر که از اتباغ افغانی و مهاجران غیرقانونی بوده‌اند نیز در میان کشته‌شدگان هستند. هویت دو نفر از اتباع افغان شناسایی نشده است.

این در حالی است که پزشکی قانونی استان فارس تعداد سربازان کشته شده را 15 نفر و تعداد کل جانباختگان حادثه را 20 نفر اعلام کرده بود .

سرهنگ داوود قاسمیان، جانشین رئیس‌پلیس راه راهور ناجا دیروز از لغو یکساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوسرانی مقصر در تصادف اتوبوس حامل سربازان در نی‌ریز فارس خبر داد و در این باره گفت: کارشناسان پلیس راهور، شرکت تعاونی میهن نور کرمان را به دلیل دستکاری در سیستم اصلی خودرو و نصب باک اضافه، بازدید نکردن مدیر فنی از اتوبوس یادشده، مهر نشدن صورت وضعیت مسافری توسط شرکت، حمل کالای غیرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفیت و نبود دریافت مجوز حرکت کاروانی از پلیس‌راه برای 15 دستگاه اتوبوس در اختیار این شرکت که مسافران خاص از جمله سربازان پادگان 05 را حمل می‌کرد، متخلف تشخیص دادند. بر این اساس پروانه فعالیت شرکت تعاونی اتوبوسرانی میهن نور کرمان به استناد تبصره یک ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 12 آیین‌نامه اجرایی این قانون به مدت یکسال به حالت تعلیق در آمد.

عکاسی که عکسش ماندگار شد

همچنین آرش امیدوار، سربازی که عکاس آخرین سلفی سربازان کشته‌شده بود، به ایسنا گفت: من هم قرار بود با همان اتوبوس بروم، اما کار خیلی واجبی برایم پیش آمد که مجبور شدم به شیراز بروم تا از آنجا به لار پیش خانواده‌ام عزیمت کنم. در اتوبوس شیراز بودم که خبردار شدم این حادثه تلخ رخ داده است. 10 دوست صمیمی در دوره آموزشی هم‌خوابگاهی ام بودندکه در سانحه سقوط مرگبار اتوبوس سربازان به دره، فوت شدند.

وقتی از آموزشی ترخیص شدیم و گوشی‌هایمان را جلوی در به ما دادند، در لحظه آخر قبل از خروج، با گوشی‌ام عکس سلفی را گرفتم. البته کسانی که در تصویر دیده می‌شوند، جز سه نفری که در آخر عکس هستند، زنده مانده‌اند.

میلاد جوکار، یکی از خویشاوندان سرباز جانباخته «آرمان ایمانی» نیز به میزان گفت: آرمان یک برادر بزرگ‌تر از خود و یک خواهر داشت. پدرش کارمند بازنشسته است و خودش تلاش می‌کرد پس از اتمام دوران سربازی بار دیگر ادامه تحصیل دهد. او فوق دیپلم برق خود را از دانشگاه بوشهر گرفته بود و ادامه تحصیل در این رشته آرزویش بود، آرزویی که متاسفانه هیچ‌گاه محقق نشد. آرمان زمانی که راهی سربازی شد، در آخرین استاتوس خود این جمله را نوشته « خداحافظ همگی، من رفتم» و این جمله شاید خداحافظی همیشگی آرمان با دوستان و آشنایان بود. وی ادامه داد: آرمان به همراه پسر‌عموی خود راهی خدمت سربازی شده بود و قرار بود در دو اتوبوس مجزا از پادگان 05 کرمان خارج شوند. به همین خاطر نیز ساک لباس‌های خود را به پسرعمویش می‌دهد تا او لباس‌هایش را با خود بیاورد. لباس‌ها اکنون به دست مادر ایمان رسیده اما دیگر خبری از خود ایمان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها