یک شرکت آمریکایی موس هوشمند را طراحی کرد. به گزارش مهر، این موس هوشمند R-Go Break نام دارد که به صورت عمودی طراحی شده است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا هنگام کار با رایانه، به طور صحیح روی صندلی قرار بگیرد. نکته دیگر در مورد این گجت هوشمند، وجود حسگرهایی است که میزان فشار به عضلات دست و مچ را اندازه‌گیری می‌کند تا از فشار زیاد روی تاندون‌های دست کاسته شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۸

در محلی که انگشت شصت روی این موس قرار می‌گیرد، یک نشانگر وجود دارد که با نشان دادن سه رنگ، سبز، نارنجی و قرمز میزان فشار وارد شده روی دست کاربر را به تصویر می‌کشد. هنگامی که چراغ قرمز در این موس نمایان می‌شود، کاربر باید کار خود را قطع و استراحت کند. قرار است این محصول جالب سال آینده میلادی روانه بازار شود.

امکان برداشت بدون کارت از عابر‌بانک

بتازگی یکی از بانک‌های جهان با شرکت اپل و چند شرکت دیگر به توافق رسیده است تا سامانه آنلاین اپل پی (Apple pay) با عابر‌بانک‌های این بانک تطبیق یافته و بتوان به کمک آن، بدون وجود کارت از عابر‌بانک وجه برداشت کرد.

به گزارش سینا پرس، بانک آمریکا (Bank of America) با شرکت‌های بزرگی مانند شرکت‌های سامسونگ و اپل به توافق رسیده است با ارائه عابر‌بانک‌هایی ویژه، به کاربران این سیستم‌ها اجازه برداشت بدون کارت را بدهد. به این ترتیب می‌توانید با رفتن سراغ عابر‌بانک و قرار دادن تلفن همراه هوشمند خود در برابر بخش مربوطه در دستگاه، از عابر‌بانک پول برداشت کرده یا دیگر اعمال مرسوم بانکی که با عابر‌بانک ممکن هستند را به انجام برسانید. این امر بر پایه فناوری ارتباطی موجود برای کیف پول‌های دیجیتالی انجام می‌شود و از سامانه بی‌سیم ان‌اف‌سی (NFC) استفاده می‌کند.

بزودی این فناوری در سطحی نسبتا گسترده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، ولی عرضه آن تنها در ایالات متحده خواهد بود و تا زمان عرضه جهانی این فناوری ممکن است زمان زیادی باقی مانده باشد.

ترمیم جراحات به کمک چاپگرهای سه بعدی

پژوهشگران آمریکایی توانستند مواد ریزی را با دی ان ای مخلوط کنند که حالت چسبندگی داشته باشد و شبیه ژلاتین از چاپگر سه‌بعدی خارج شود. این چسب جدید می‌تواند برای رشد بافت‌ها و اندام‌ها در آزمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سیناپرس، دی‌ان‌ای چسب‌دار به پژوهشگران اجازه می‌دهد چگونگی قرار گرفتن مواد ژلاتینی کنار یکدیگر را در کنترل داشته باشند. بر‌اساس این مطالعات مشخص شد سلول‌های انسان می‌توانند در محیطی ژلاتینی رشد کنند که این مساله در واقع اولین گامی است که به سوی هدف نهایی استفاده ازاین مواد به عنوان داربست برای رشد بافت، برداشته می‌شود.

بزرگ‌ترین کشتی یخ‌شکن اتمی دنیا ساخته شد

روسیه بزرگ‌ترین کشتی یخ‌شکن اتمی دنیا را به آب انداخت. به گزارش مهر، بزرگ‌ترین کشتی یخ‌شکن اتمی جهان Arktika نام دارد و دارای یک رآکتور دوگانه است. این کشتی روسی برای اهداف نظامی و ناوبری در قطب جنوب استفاده خواهد شد.

ساخت این کشتی در مدت زمان سه سال، حدود 9/1 میلیارد دلار هزینه داشته است. کشتی Arktika به طول 173 متر و عرض 34 متر، 5/33 هزار تن وزن دارد و تعداد خدمه اش 75 نفر هستند. همچنین روی این کشتی یخ‌شکن اتمی ده هزار سازه فلزی برای شکستن یخ به ضخامت سه متر قرار گرفته است. قرار است Arktika در سال 2017 میلادی به ناوگان دریایی روسیه ملحق شود.

استفاده از سیستم فراصوت برای بهبود شیمی درمانی

بتازگی دانشمندان سیستم جدیدی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از فناوری فراصوت می‌تواند موجب شود داروهای مورد استفاده در شیمی‌درمانی به صورت مستقیم به محل قرارگیری تومور مغزی تحویل داده شوند.

به گزارش سیناپرس، یکی از مشکلات بزرگ در فرآیند شیمی‌درمانی این است که داروهای مورد استفاده در این روش درمان سرطان، باید به تومور انتقال پیدا کنند و این امر در همه شرایط براحتی قابل انجام نیست. برای نمونه در تومورهای مغزی به علت حساسیت بالای منطقه مورد درمان، انتقال نادرست دارو می‌تواند خطرساز باشد. با این حال به نظر می‌رسد سرانجام راهکاری برای ارائه دقیق دارو به تومور توسط دانشمندان ابداع شده است.

نحوه کار سیستم این است که با وارد سازی حباب‌های خاصی به جریان خون بیمار، امواج ساطع شده توسط دستگاه می‌توانند رگ‌ها را به حرکت ویژه جهت انتقال این حباب‌ها (که در اطراف آنها داروی مورد نظر قرار گرفته است) به سوی تومور مغزی وادارد.

این روش جدید شامل استفاده از یک دستگاه کوچک به نام سونو کلاود (SonoCloud) است که تنها 11 میلی‌متر قطر دارد و می‌تواند روی جریان خون در بدن بیمار تاثیر گذاشته و موجب شود داروهای مورد نیاز برای شیمی‌درمانی دقیقا به تومور انتقال پیدا کنند.

این دستگاه که توسط دانشمندان فرانسوی ساخته شده است، از فناوری فراصوت استفاده می‌کند. نحوه کار این سیستم این است که با وارد‌سازی حباب‌های خاصی به جریان خون بیمار، امواج ساطع شده توسط دستگاه می‌توانند رگ‌ها را به حرکت ویژه جهت انتقال این حباب‌ها (که در اطراف آنها داروی مورد نظر قرار گرفته است) به سوی تومور مغزی وادارد.

البته این کار کاملا بدون خطر خواهد بود زیرا از طریق ارتعاش انجام می‌شود و حباب‌ها نیز در ابعاد میکروسکوپی هستند. تا به امروز تعداد 15 بیمار با کمک این روش تحت درمان قرار گرفته‌اند که نتیجه به دست آمده بسیار راضی‌کننده بوده است. این سیستم درمانی تا سال 2020 در سطح گسترده عرضه نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها