ادامه محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی آل‌خلیفه

علمای اسلام سکوت نکنند

در ادامه واکنش‌ها به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین، آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه‌ درباره سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: حکام بحرین از عقل و درایت کافی برخوردار نیستندو خود را در گرداب خطرناکی افکنده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۵

به گزارش تسنیم، در بیانیه این مرجع تقلید آمده است: سلب تابعیت، یک عمل غیرانسانی و شیطانی است. کسی که خودش و اجدادش در کشوری زیسته‌اند در آن کشور حق دارند و این حق را هیچ‌کس نمی‌تواند از آنها بگیرد و اگر بنا باشد سلب تابعیتی شود، باید از آل‌خلیفه شود، زیرا اجداد آنها از عربستان سعودی و نجد آمده، درحالی که حضرت شیخ عیسی قاسم خود و اجدادش همه بحرینی هستند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام حکومت بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: بعضی از سران دول اسلامی برای رضایت اربابان خود، هر کار خلاف قانون و ظلم و ستمی را انجام می‌دهند. به گزارش فارس، در این پیام آمده است: اینجانب سلب تابعیت عالم بزرگ دینی حضرت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و از علمای بزرگ اسلام و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهم که نسبت به این عمل زشت و خلاف انسانیت سکوت نکرده و برای رفع این تصمیم نابخردانه که عواقب وخیمی را در برخواهد داشت، اقدام سریع داشته باشند.

حرکت ویران‌کننده مردم بحرین

علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام رژیم آل‌خلیفه در لغو تابعیت و حق شهروندی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این بیانیه آمده است: مجمع جهانی بیداری اسلامی به حاکمان بحرین توصیه می‌کند حق تعیین سرنوشت مردم و اعطای حقوق اولیه شهروندی را رعایت کرده و از ظلم و ستم و استبداد بیش از حد خصوصا در رعایت شأن و حرمت رهبران دینی و سیاسی بحرین و بویژه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم احترام بگذارد، چراکه تمامی روش‌های قبلی محکوم به شکست بوده، این سیاست غلط نیز مسیر حرکت مردم بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه خواهد کرد که نتیجه آن برای حاکمان دست‌نشانده و مرتجع ویران‌کننده خواهد بود.

همچنین سردارحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مجمع معلمان قرآنی ستاد کل نیروهای مسلح از مراجع بین‌المللی بی‌طرف خواست وضعیت اسناد تابعیت آل‌خلیفه در بحرین را بررسی کنند. همزمان ستاد حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌ای، سلب تابعیت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد. به گزارش میزان، در این بیانیه تصریح شده است: با توجه به آنچه در عربستان سعودی درخصوص روحانی برجسته شیخ النمر روی داد، ما نگرانی جدی خویش را از این وضعیت در بحرین اعلام کرده و احساس خطر می‌کنیم.

در همین حال نسیم آنلاین به نقل از النشره نوشته است که منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین به کشورهای ایران و لبنان تبعید خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها