افزایش مزد کارگران تورم زا است!

واکنش کارگران به حقوق‌های نجومی مدیران دولتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

بازگشت 198 میلیون تومان از حقوق‌های نجومی به خزانه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در ارتباط با یکی از فیش‌های حقوقی چند ده‌میلیونی 198 میلیون تومان به خزانه بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۴

به گزارش تسنیم، ناصر سراج در برنامه تلویزیونی تیتر امشب به موضوع فیش‌های حقوقی مدیران صندوق ملی توسعه اشاره کرد و گفت: جالب این‌که در جلسه‌ای که ماه‌های گذشته با حضور رئیس‌جمهور داشتیم و نمایندگان قوه قضاییه و مقننه نیز در آن جلسه حضور داشتند، همین صندوق تقاضای افزایش 67 درصدی حقوق کرده بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در این ارتباط به آقای رئیس‌جمهور توضیحاتی را ارائه و پیشنهاد کردیم کمیته‌ای تشکیل شود که موافقت شد و بودجه صندوق توسعه ملی از سال گذشته هم درصدی کاهش یافت.

سراج در پاسخ به این پرسش که آیا فیش حقوقی مدیران این صندوق وجهه قانونی داشت، تصریح کرد: متأسفانه یکسری درزهای قانونی و فرارهایی در این مساله وجود داشته و آنها از این مسائل استفاده و اقدام کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ابراز این‌که در بحث فیش‌های حقوقی نجومی از درزهای موجود در ماده 72 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ح) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه استفاده شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد فرار قانونی داشتند و مواد یادشده را مستمسک قرار دادند، به‌عنوان مثال ما یک فیش حقوقی داشتیم که آقای مدیر شیر یا آبمیوه خورده و پولش را دولت داده بود. باید در ارتباط با فیش‌های حقوقی یک بررسی جامع صورت بگیرد و راه‌های فرار قانونی بسته شود.

سراج اضافه کرد: همان‌طوری که رئیس قوه قضاییه اعلام و تکلیف کرده و هیاتی هم که اخیرا رئیس‌جمهور تشکیل داده، همه فیش‌های حقوقی بررسی می‌شود و اگر کسی خلاف کرده و خارج از قانون پولی گرفته باشد، قطعا باید برگرداند و اگر برنگرداند، حتما برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به‌گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در ارتباط با یکی از همین فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی، 198 میلیون تومان به خزانه بازگردانده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها