ربایندگان فوتبالیست تیم ملی امید ایران که وی را به طرز فجیعی کشته و در چاه آب انداخته بودند در جریان بازجویی های فنی و پلیسی به ۳ جنایت هولناک دیگر هم اعتراف کردند.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۰
اعتراف قاتلان فوتبالیست تیم ملی امید به ۳ جنایت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعضای باند ۴ نفره تبهکاران که با ربودن جوان عضو تیم ملی فوتبال امید قصد اخاذی از خانواده وی را داشتند پسر ورزشکار را به طرز فجیعی به قتل رسانده و جسد او را در داخل چاه رها کرده بودند با شناسایی و دستگیری همه اعضای باند و در جریان تحقیقات پلیسی متهمان به ۳ جنایت دیگر هم اعتراف کردند در حال حاضر تحقیقات از متهمان دستگیر شده در اداره دهم پلیس آگاهی همچنان ادامه دارد.

جنایت اول

روز ۱۵ مردادماه سال ۹۲ مردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا ادعا کردکه پسر ۲۲ ساله اش به نام «امید» از خانه خارج شده بود که پس از چند ساعت مردان ناشناسی با وی تماس گرفته و برای آزادی پسرش، درخواست پول کرده اند.

وقتی با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند پدر امید به آنان گفت: پسرم با خودرو پراید سفید رنگش از خانه خارج شده بود که چند ساعت پس از آن مردی ناشناس به موبایلم زنگ زد و در ازای آزادی پسرم ۱۰ میلیون تومان پول خواست من نیز که در آن شرایط تنها به فکر نجات دادن پسرم بودم، این پول را به حساب آنها واریز کردم اما تاکنون خبری از پسرم نشده است.

پدر امید در ادامه افزود: پسرم دانشجو است و همزمان دارای سابقه ورزش حرفه ای در رشته فوتبال و بازی در تیم ملی امید کشور است و در حال حاضر نیز در رده تیم جوانان باشگاه سایپا بازی می کند.

روز ۱۶ مردادماه بود که چند تن از اهالی محله زمان آباد واقع در منطقه خاوران، در زمان مراجعه به چاه آب برای انجام کار کشاورزی با جسد حلق آویز شده جوانی در داخل چاه آب روبرو شدند، بلافاصله موضوع به کلانتری اعلام شد و بررسی ها نشان داد پسر جوان همان امید است و با ضربات چاقو به قتل رسیده و آدم ربایان جسدش را داخل چاه حلق آویز کرده اند.

همزمان با کشف جسد امید در داخل چاه آب خودرویش نیز در فاصله ای چند صد متری پیدا شد که آثار خون روی صندلی راننده آن کاملا مشهود بود.

در این مرحله تیمی از کارآگاهان اداره ویژه قتل ادامه تجسس ها را برعهده گرفت و با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی آدم ربایان موفق به شناسایی مردی افغان به نام «نوید . ت» شدند.

در تحقیقات از این مرد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نوید در زمینه انتقال پول افاغنه مقیم ایران به کشور افغانستان فعالیت می کند؛ «نوید . ت» به کارآگاهان گفت: چندی پیش یکی از افاغنه به نام «عبدالله . م» با واریز مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب من درخواست کرد تا این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کنم و من نیز طبق روالی کاری خود و در ازای دریافت کارمزد، این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کردم و هیچ اطلاعی از جنایت ندارم.

با شناسایی «عبدالله . م» ۵۷ ساله و بررسی سوابقش مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت، سرقت مسلحانه و زورگیری است.

با شناسایی مخفیگاه «عبدالله . م» در منطقه شوش، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که «عبدالله . م» همزمان با انتقال پول و وقوع جنایت از ایران متواری شده است.

ردپایی در ۲ جنایت دیگر

در پی وقوع دو قتل مشابه که در آنها دو مرد در زمان خرید سکه های عتیقه به قتل رسیده بودند ، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر دو جنایت توسط گروهی خاص از مجرمین افاغنه انجام شده است.

جنایت دوم

درساعت ۱۸:۳۰ عصر ۲۸ آبانماه سال ۹۴ جنایتی در یک مجتمع تجاری واقع در خیابان شریعتی شمالی رخ داد ومرد ۴۵ ساله ای به نام «جمشید. ص» ۴۵ساله در محل کارش و در جریان معامله سکه های عتیقه باچند افاغنه - به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون تومان - در یک درگیری خونین به قتل رسید.

جنایت سوم

درساعت ۱۹:۱۵شامگاه ۳۰ دیماه سال گذشته، جنایت مشابهی در خیابان پاسداران رخ داد و بررسی ها نشان داد مرد ۴۰ ساله ای به نام مجید قبادی به همراه یکی از بستگانش که مهدی ۴۲ ساله است برای خریدن سکه های عتیقه به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان سر قرار رفته و مورد حمله مرگبار وی به قتل رسیده است.

با وقوع این دو جنایت مشابه در قالب فروش سکه های عتیقه و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پیش بینی شده در ساختمان کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر متهم متواری پرونده قتلِ«امید» شدند.

همچنین در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و شناسایی «شکرالله. م» ۳۹ ساله توسط همکاران قربانی جنایت خیابان شریعتی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مرد از چندی پیش به عنوان نیروی خدماتی در شرکت محل کار جمشید مشغول بکار شده و همزمان با وقوع جنایت ناپدید شده است.

با توجه به اطلاعات دقیق پلیسی در خصوص مشخصات دو عضو این گروه از جنایتکاران به نام های «عبدالله» و «شکرالله»، کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده و تخصصی اطلاع پیدا کردند که این دو مرد به همراه تعدادی دیگر از تبهکاران افغان قصد دارند تا بار دیگر و به همان شیوه فروش سکه های عتیقه اقدام به سرقت و به احتمال بسیار زیاد جنایتی دیگر کنند.

با شناسایی خریدار سکه های طلا در منطقه پیروزی، این مرد با اطلاع از مشخصات واقعی فروشندگان سکه های طلا عنوان داشت که قصد داشته تا در ازای پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان اقدام به خرید ۵۰۰ سکه طلای عتیقه کند.

خیلی زود پاتوق جنایتکاران در پارکی حوالی خیابان شریعتی شناسایی و این محل تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت تا اینکه روز ۱۳اسفندماه سال گذشته و با حضور سه عضو گروه دزدان جنایتکار ، عملیات دستگیری به مرحله اجرا گذاشته شد و هر سه با استفاده از شمشیر و قمه قصد متواری شدن از محل را داشتند که یکی از آنان به نام جلال ۲۷ ساله هدف گلوله پلیس قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان از پای در آمد و «غلام . س» و «سخی . م» به همراه ۵۰۰ سکه طلای عتیقه تقلبی دستگیر شدند.

این دو جنایتکار خیلی زود اقرار کردند سرکرده باند عبدالله است و کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه «عبدالله . م» در محدوده میدان هروی در عملیاتی غافلگیرانه اقدام به دستگیری وی و همچنین شکرالله کرده و در بازرسی از مخفیگاهشان، علاوه بر کشف پول و اموال متعلق به یکی از قربانیان به نام «جمشید . ص»، موفق به کشف دسته چک متعلق به دیگر قربانی پرونده به نام «مجید . ش» شدند، «مهدی . ق» نیز که در پرونده جنایت خیابان پاسداران به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود ، پس از حضور در اداره ویژه قتل اقدام به شناسایی هر چهار جنایتکار کرد.

معاون مبازه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام خبر دستگیری عاملان ۳ جنایت، گفت: در اقدامات پلیسی و تخصصی عبدالله و همدستانش ربودن جوان فوتبالیست و قتل وی را هم به گردن گرفتند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم افزود: با توجه به جرایم خشن بویژه زورگیری در نقش مسافر و شناسایی گروه دیگری از مالباختگان که تحت پوشش فروش سکه های عتیقه از سوی جنایتکاران هدف سرقت های خشونت آمیز قرار گرفته اند بازپرس جنایی برای شناسایی دیگر طعمه های این باند مخوف خواستار انتشار تصاویر آنها شد و کسانیکه در دام این جنایتکاران افتاده اند می توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره دهم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۹
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
... با راه دادن این افغانهای جنایتكار به كشور ، ما نمیدونیم اینجا ایرانه یا افغانستان بابا یه دلسوز برای این كشور پیدا نمیشه تا ما را از این جانی های نمك نشناس نجات بده
M
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
واقعا متاسفم كه كشور ما شده جولانگاه افغانی ها تا هر جرم و جنایتی كه دلشون میخواد مرتكب بشن و كسی هم از ورود آنها به ایران جلوگیری نمیكنه ...
كمال
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
اعدامشان كنید
ایرانی
-
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
تركیه از پناهندگانش به عنوان اهرم فشار برای اروپایی شدن استفاده میكنه ،ولی ما فرصت های شغلی و امنیت خودمون رو بدون هیچ بهره ای در اختیار افاغنه قرار داده ایم.
افخمی
-
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
سلام باز هم مردم بیایند از افغانیها كه این همه جنایت انجام داده اند دفاع كنند حالا یك دختربچه كه خودش گناهی ندارد كه از از به قتل رسیدنش در قرچك همه سروصدا میكنند ومعلوم نیست كه والدینش آیا اجازه اقامت دارند یا دیگرافاغنه كه تمام شغلهارا گرفته اند و جوانهای ایرانی تا 2بعداز نصف شب در پاركها قلیان میكشند به علت بیكاری یا از كشور همین آدمها مواد مخدر سرازیر كشور میشود وباعث پاشیدن خانوادها میشود كم از افغانیها دفاع كنید موضوع خبر فقط نمونه ای از كار به اصطلاح افاغنه است
رحیم
-
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
فرهنگ یك كشور را همیشه بیگانگان خراب میكنن . دلیل بیكاری و جرم و جنایات در ایران همشون افغانیها هستن . متاسفانه مسئولین تصمیم به اخراجشون نمیگیرن تا آخرش اینا همه ایران رو خراب كنن
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
فقط اعدام.
نیما
-
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
چرا هیچكدام از مقامات كشوری و مسئولین به فكر اخراج افاغنه جنایتكار و نمك نشناس از كشور نیستند ؟ ایران شده جولانگاه افاغنه دزد و تبهكار و مایه تاسف است كه هیچ یك از مسئولین هم جوابگو نیستند باید تمام افاغنه از خاك پاك ایران اخراج شوند
یك ایرانی تبریزی
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
من تبریز زندگی میكنم خدا را شكر میكنم كه در شهر زیبای تبریز حتی یك افغانی هم وجود ندارد ، امیدوارم با ریشه كن شدن اتباع خارجی آواره از شهرهای شما امنیت به شهر های شما نیز بازگردد .
مرتضی
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
من نیز در كرمانشاه زندگی میكنم خودتان بیایید ببینید حتی یك نفر افغان جرات ورود به این شهر راندارد
رحیمی
-
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
افغانها تو ایران چه جنایاتی میكنند؟ خدا به داد ما برسد.
رضا
-
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
برادران افغان هستن دیكر قدمشان بالای چشم ما هركاری هم كردن از ورود مواد مخدر تا ایجاد بیكاری جوانان ما وزاد ولد زیاد در ایران وتجاوز به اتباع خارجی در ایران بردن آبروی كشور در دنیا بازم قدمشون روی چشم .مسئولین كی به فكر حل این غده سرطانی تو كشور می افتن خدا میداند
سعید
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
بایدتاسف خورد
امید
-
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
متاسفانه بر خلاف هموطن تبریزیم من در شهری زندگی می كنم كه در هر محله آن ده خانواده افغانی زندگی می كند.(رفسنجان)
غیرت ایرنی
-
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
با سلام
میگم حالا اگه قضیه بر عكس بود یه عده هموطن جوگیر سریع تو شبكه های اجتماعی با را ه ندازی كمپین ازشون همایت میكردن.به امید روزی كه در ایران حتی یك پناهنده هم نباشه.
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
سلام چرادولت این نمك نشناس ها بیرون نمی كند چراسالهاست اینا بایدتوكشورماباشندبعدتازه هم این طوری وحشتناك جنایت وقتل ودزدی وخیلی درداور
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
تروبخدااین هارااعدام كنیداونم نه یكباربشون رحم نكنید
ح
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
واقعا متاسفم چرا كسی اینا را بیرون نمی كند اینجا ایران است نه افغان
makan
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
اگه این قضییه برعكس بود چه غوغای به راه مینداختن واسه اون قضییه ستایش مجلس هم دست به كار شده بود الان همه ساكتن
منم
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
روشنفكرانی كه میگن‌ حكم‌ اعدام بَده و اَخه و چِخه،ببینن چرا خدا میگه :ولكم فی القصاص حیات .در قصاص،زندگی هست...
محمد
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
هموطنان عزیز
لطفا زود قضاوت نكنیم. خیلی از همین افغانستانی ها با شرافت و سلامت در كشورمان، به اجبار وضعیت بد كشورشان، كار و زندگی میكنند. بخاطر عده ای قلیل، همه را با یك چوب نرانیم.
خدا هیچ كشوری را مورد هجوم بیگانه، جنگ و نا امنی نكند. انشاءالله.
یونس
-
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
باز هم جنایت بازهم افغانی ، كو چشم بینا و كو گوش شنوا، شما راحت به جرم و جنایتهاتون ادامه بدید،رااحت
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
باسلام واحترام چراپیام های من راپخش نمی كنید
حامد
-
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
شهری مثل تهران پرشده از افغانیهای جنایتكارو كسی هم نیست جلوی اینهارو بگیره
شهروند
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
باسلام.برخورد احساسی با این رویدادهای تلخ دردی را دوا نمی كند.توجه به چند نكته ضروری است اول آن كه مردم افغانستان به لحاظ تاریخی در حوزه ی فرهنگ و تمدن ایران بزرگ قرار می گیرند و اشتراكات زبانی و فرهنگی دو كشور گویای آن است و با وجود مرزبندی های سیاسی كشورها این واقعیت قابل انكار نیست.دوم آن كه چند صد هزار افغانی به صورت قانونی و غیر قانونی در ایران زندگی می كنند آیا می توان اعمال عده ای قلیل را به پای همه ی آن ها نوشت؟قطعا خیر.همانگونه كه اعمال نوجوانی كه مرتكب قتل ستایش بیگناه شد را نمی توان به پای همه ی مردم ایران نوشت.سوم اینكه بسیاری از مشاغلی كه مهاجرین افغانی به آن اشتغال می ورزند متاسفانه علیرغم وجود ضرب المثل كار كه عار نیست،مورد استقبال جوانان ایرانی قرار نمی گیرد.اگر چه این را نمی شود كتمان كرد كه بخشی از بازار كار كشور در اختیار آن هاست اما اگر برای لحظه ای خود را جای آن ها بگذاریم كه سال ها كشورشان عرصه ی آشوب و جنگ است و هر خانواده ای عزیزی را دارد كه از دست داده باشد قطعا مهربانانه تر سخن خواهیم گفت.در پایان لزوم سازماندهی و جلوگیری از ورود غیر مجاز اتباع افغانی یا غیر افغانی به كشور یك ضرورت است كه باید به آن توجه شود
ایرانی
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
مسئولین محترم چجوری میشه رفت افغانستان كه واقعا الان توی ایران خودمون احساس امنیت از دست اینا نداریم .در استان گلستان كه جمعیتشون از ما بیشتر شده . وای خدا چكار كنیم از دست این مسئولین
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
باسلام چراپیام های من را نشان نمیدهید
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
شمافقط پیام های تهران راپخش می كنید
یاسر
-
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
حالا كه در بین مدیران كشور عزم جدی برای طرد این میهمانان ناخوانده وزیاده طلب وجود ندارد راه چاره به دست خود مردم است با اجاره ندادن منزل مغازه وبكار نگرفتن انها بالا ترین خدمت را به كشور و ملت خود نماییند واین نوع تحریم بسیار مفید است .

نیازمندی ها