براساس اسناد تازه افشا شده در آمریکا؛

کارتر صدام را برای جنگ با ایران تحریک کرد

وزیر دفاع آمریکا گفت: این کشور با پنج چالش در سال جاری روبروست و کشورهای روسیه ، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۴
کارتر: باقدرت با نفوذ بدفرجام ایران در منطقه مقابله می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین ، اشتون کارتر در سخنانی در مرکز نیو امریکن سکیوریتی در واشنگتن بار دیگراز پنج چالش آنی سخن گفت که این کشور در سال جاری با آن روبروست و کشورهای روسیه، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.

وی نخستین چالش پیش روی آمریکا را روسیه خواند و افزود: ستیزه جویی و قلدری روسیه به ویژه در اروپا نخستین چالش ماست سپس اداره کردن تغییر پرشتاب در منطقه ی مهم آسیا اقیانوس آرام در رده دوم قرار دارد جایی که چین در حال پیشرفت است اما این پیشرفت نیز ستیزه جویانه است. تقویت توان دفاع موشکی و بازدارندگی در رویارویی با اقدام های تحریک آمیز کره شمالی و تهدیدی که متوجه هم پیمانان ماست سومین چالش به شمار می آید. زیر نظر داشتن ستیزه جویی و نفوذ بدفرجام ایران در منطقه خلیج فارس چهارمین و شتاب بخشیدن به نبرد با تروریسم و داعش پنجمین چالش های پیش روی آمریکا در سال جاری هستند.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد از آنجا که واشنگتن در روابط با دیگر کشورها مواضع اصولی و استاندارد دارد شمار دوستانش در دنیا بسیار بیشتر از چند مورد دشمنی و خصومت است.

کارتر با اشاره به توافق هسته ای با ایران این توافق را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوب توصیف کرد اما مدعی شد: نگرانی ما درباره دیگر رفتارهای ایران همچنان پابرجاست.

وی افزود: اقدام هایی که ایران در جهت بی ثبات سازی منطقه در دستور کار دارد وزارت دفاع را بر آن داشته است تا با قدرت در زمینه سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای مقابله با نفوذ بدفرجام ایران گام بردارد و بر تعهد آهنین ما به امنیت همپیمانانمان در منطقه به ویژه اسرائیل تاکید ورزد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
چالش دیگر آینده شما ژاپن است كه با پایان یافتن دوره تنبیهی نداشتن ارتش، با شما مثل گذشته روبرو نمیشوند كه جنایت كنید و بخشیده شوید و نیز انرژی ذخیره شده در اذهان مردم علیه كشتار غیر انسانی جنگ جهانی دوم آرام آرام تبدیل به سوال و یافتن پاسخ واقعی برای آن خواهد شد، پاسخی كه مثل سالیان قبل قانع كننده نخواهد بود. جناب كارتر.
ایرانی
-
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
این چالش هایی كه گفتی اصلا چه ارتباطی با آمریكا دارد ؟ نخود هر آشی میشوید كدخدا .!
جوان انقلابی و مسلمان ایرانی
-
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
دوباره این بادمجان حرف زد , كارتر دفعه آخرت باشد جیر جیر كردی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها