فرمانده انتظامی استان گلستان جزئیات جدیدی از پرونده کلاهبرداری 250 میلیاردی را در قالب فروش خودرو تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۴
جزئیات کلاهبرداری 250 میلیاردی در گلستان

سرهنگ علی‌اکبر جاویدان در این باره به جام‌جم گفت: متهم همراه همدست خود در پوشش شرکتی به پیش‌فروش خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار با همکاری فرد سومی در تهران اقدام می‌کرد. متهمان با دریافت 17 میلیون و 500 هزارتومان از متقاضیان، به آنان وعده تحویل خودروی پراید ظرف مدت دو ماه را می‌دادند به این صورت که در موعد مقرر خودرو را تحویل می‌دهند یا معادل دو میلیون تومان به‌عنوان سود به آنها پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: پرداخت این میزان سود موجب شده بود تا عده زیادی از افراد از تحویل گرفتن خودرو خودداری کنند و به دریافت سود راضی شوند. حوزه فعالیت متهمان در شهرستان آزادشهر بود. آنها دو برادر هستند که چند روز پیش دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

تعداد مالباختگان این کلاهبرداری میلیاردی حدود 1500 نفر است و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد متهمان با این ترفند بیش از 250 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

فریب به بهانه سود میلیونی

قاسمی، یکی از مالباختگان به جام‌جم گفت: این شرکت که در زمینه فروش خودروی پراید و پژو فعالیت داشت، از حدود پنج سال پیش فعالیت خود را در شهرستان آزادشهر شروع کرده بود. این شرکت با تبلیغات گسترده و نصب بنر در سطح شهر توانسته بود افراد بسیاری را برای خرید خودرو ترغیب کند. من یک‌سال و نیم پیش با مشاهده آگهی همین شرکت که در سطح شهر نصب شده بود، با آنجا آشنا شدم.

وی اضافه کرد: قوانین شرکت به‌گونه‌ای بود که ابتدا متقاضی خرید خودروی پراید و پژو به ترتیب 17 میلیون و 500 هزار تومان و 25 میلیون تومان نقدی پرداخت می‌کرد و بعد از دو ماه می‌توانستیم خودرو را تحویل گرفته یا سود آن را که دومیلیون تومان بود، دریافت کنیم. اگر بعد از دو ماه منصرف می‌شدیم، یک فقره چک شامل اصل پول و سود دو میلیون تومانی آن را دریافت می‌کردیم.

این مالباخته تصریح کرد: چند ماه بعد از نخستین ثبت‌نام انصراف دادم و چک اصل پول و سود دو میلیون تومانی آن را دریافت کردم و این چک بعد از چند روز نقد شد. بعد از مدتی دوباره تصمیم گرفتم در این شرکت سرمایه‌گذاری کنم و این‌بار خودرو بخرم. بنابراین چندی پیش دو خودروی پراید ثبت‌نام و پول آن را پرداخت کردم اما بعد از مدتی متوجه شدم شرکت کلاهبرداری کرده و حاضر به تحویل خودروها یا پرداخت پولم نیست. این شرکت از بیش از 1500 نفر کلاهبرداری کرده است.

قاسمی گفت: چند نفری از خانواده خودم هم برای خرید دو تا چهار خودروی پراید ثبت‌نام کردند که هنوز پول و حتی خودروهایشان را تحویل نگرفته‌اند. حتی شنیده‌ام دو نفر از مالباختگان به دلیل این که در دام این کلاهبردار و برادرش گرفتار شده و سرمایه مالی‌شان را از دست داده‌اند، سکته کرده‌اند. یکی از مالباختگان هم طلاهای همسرش را فروخته بود تا در این شرکت سرمایه‌گذاری کند. یکی از همسایگان من نیز خانه‌اش را اجاره داد تا در این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

وی اضافه کرد: کسی درباره پرونده دو برادر کلاهبردار اطلاع دقیقی به ما نمی‌دهد. جو روانی نامناسبی میان شاکیان حاکم است و می‌ترسند که نتوانند سرمایه مالی‌شان را به دست بیاورند. از مسئولان قضایی و انتظامی می‌خواهیم سرمایه مالی‌مان را از متهمان پرونده گرفته و در اختیار ما قرار دهند.

شکات به دادسرا بیایند

در همین ارتباط رضا بذری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر از شهروندان گنبدکاووس که با ثبت‌نام در شرکتی که به پیش فروش خودرو اقدام کرده و به اتهام اخلال در نظام بانکی دستگیر شده، شکایتی دارند، خواست به دادسرای عمومی و انقلاب گنبد مراجعه کنند.

وی افزود: محدودیت زمانی برای پذیرش شکایت وجود ندارد و افرادی که از عملکرد شرکت مذکور شکایتی دارند، می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی در گنبدکاووس و آزادشهر نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر تصریح کرد: دو نفر که با همدستی یکدیگر و راه‌اندازی یک شرکت، اقدام به پیش‌فروش خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار به مردم منطقه کرده و به اخلال در نظام بانکی متهم هستند، دستگیر شده‌اند. این دو نفر، اقدامات خود را با همکاری فرد سومی در تهران انجام می‌دادند که تلاش برای دستگیری وی نیز ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
گمنام
-
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
آقایون ،از كلاه بردار اصلی به نام ... چرا اسمی نمیبرین مردم استان رو بدبخت كردن انشالله كه به سزای اعمالش برسه بعد میخوام ببینم این اقا با چه ماشینی ویراژ میده.
بهار
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
چه اختلالی! چطور همین پراید با 4میلیون و پانصد به دست مردم عراق می رسه؟آقای ... و اونایی هم كه باعث شدند منه تحصیل كرده دكترای بیكار یه مدتی زندگی خوب داشته باشم.یه عده ادمهای حسود دنبال خالی كردن زیر پاشون بودند. چطور بانك سود بده ربا نیست، اونا سود پول می دادند ربابوده؟
عباس
-
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
واقعاً باید به حال مملكتی كه شما دكتراش باشید گریه كرد.
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
وقتی بی در پیكر باشه همینه. من خودم خانه خریدم واحد منو به یه نفر دیگه فروخته نمیتونیم پول خودمونو بگیریم
اسی
-
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
وقتی مردم بدبخت باشن و چرخ زندگیشون با حقوق یك میلیونی نگذره مجبورن چنین سرمایه گذاری هایی كنن، اونم وقتی طرف 5 سال این كار رو با تبلیغات و بنر و حمایت ارگانها انجام میداد، واقعا تو شهر به این كوچیكی یك بار یه نفر نمیتونست بیاد روند این كار رو بررسی كنه؟! و حالا كه همه به خاك سیاه نشستن دادگستری و قوه قضاییه به جای داد خواهی همون اول باید بگه برین 3، 4 میلیون پول واریز كنین تا چك برگشتی رو به اجرا بذاره و شكایت رو ثبت كنه؟! اخه همه ابن بدبختا مال باخته هستن! این شكایت به صورت جمعی باید باشه و خود دادستان نماینده مردم! نه ابنكه تو این اوضاع پول بخوان!
حسین
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
باسلام خدمت همه برادران وخواهرانم.به عكس این كلاهبرداركه نگاه میكنم خیلی كه عمركنه 25،30سال دیگه هست.جواب خدا و مردمو چجور بایدبده؟همه چیزدرست میشه.تنهاچیزی كه چاره نداره مرگه.دل آدمو فقط شل بودن مسولین به درد میاره.این آخرین كلاه برداری نیست.بازم مردم بدبخت درگیرخواهندشد.
ح.ح
-
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
امروز20'5'1395 باگذشت دوماه ازكلاهبرداری آزادشهر،توی سایت همه چی هست جزاین ماجرا.آقایون اطلاع رسانی كنین لطفا.اینجانفسهای خیلیا به سختی میاد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
با عرض سلام بنده هم مالباخته هستم از گلستان انتظار دارم اخرین خبر این موضوع وپرونده در چه مرحله ای هست به اطلاع برسه تا كمی از نگرانی در بیاییم
داود
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
چرا كسی به فكر این مردم نیست مردم دیگه صبر شون تموم شده دیگه بس دروغ و شایعه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
از مسولین قوه قضاییه عاجزانه در خواست رسیدگی داریم زندگی مالباخته ها داره فنا میشه كانون خانواده نابودمیشه خواهشن زودتر رسیدگی شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها