منابع یمنی از ورود نیروهای ویژه ارتش آمریکا به پایگاه العند در جنوب یمن خبر دادند.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۰

منابع ویژه یمنی به شبکه تلویزیونی المسیره گفتند: یکصد نفر از نیروهای آمریکایی با یک فروند هواپیمای نظامی چهارشنبه شب وارد پایگاه هوایی العند در استان لحج شدند.

این منابع افزودند: درپی ورود این نیروها، هواپیماهای باری نیز تجهیزات نظامی ویژه آنها را به این پایگاه منتقل کردند.

تفنگداران دریایی آمریکا پیشتر از پایگاه العند به عنوان مرکزی نظامی و محل فرود هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای باری استفاده می‌کردند، اما با آغاز نبردها در یمن مجبور به ترک این پایگاه شدند. اقدامات مستقیم و محاصره فرودگاه‌ها و عملیات ویژه شناسایی و عملیات هوایی و نجات افراد از ماموریت‌های آنهاست.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد: جنوب یمن در معرض اشغالگری مستقیم آمریکا به بهانه مقابله با گروه القاعده قرار دارد./ تسنیم

هشدار جدی چین به اندونزی

پکن نسبت به تحرکات توام با زور کشتی‌های اندونزی علیه شناورها و قایق‌های ماهیگیری این کشور در دریای جنوبی بشدت اعتراض کرد و ضمن محکوم کردن این اتفاق، آن را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

اندونزی از جمله معدود کشورهایی است که ادعای ارضی بر جزایر موجود در دریای جنوبی ندارد و همواره از این تنش‌ها دور بوده است، اما اقدام اخیر این کشور ظاهرا بشدت چین را ناخرسند کرده و وزارت امور خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای به جاکارتا هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است که اقدام ناو جنگی اندونزی علیه ماهیگیران و کشتی‌های ماهیگیری چین در منطقه توسل به زور محسوب می‌شود و این از دیدگاه پکن محکوم و تقبیح شدنی است./ ایرنا

تهدید داعش اوضاع کره‌جنوبی را به هم ریخت

تهدید گروه تروریستی داعش مبنی بر حمله به اهداف آمریکایی در کره‌جنوبی، موجب شده تا این کشور آسیایی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار بگیرد.

به گزارش آسیا تایمز، رئیس سازمان اطلاعات ملی کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد: گروه داعش از طریق تلگرام اطلاعات مربوط به 77 تاسیسات نیروی هوایی آمریکا و ناتو و 21 نفر در کشورهای جهان را انتشار داد که کره‌جنوبی نیز جزو این کشورها بوده است.

گفته می‌شود، داعش از طریق این برنامه پیام‌رسانی، به اطلاعات مکان‌های نیروهای هوایی آمریکا در کره‌جنوبی دست یافته و دست به انتشار آن در سطح گسترده زده است./ مهر

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

تعدادی از اسرای فلسطینی عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین در زندان رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطینی معا، وکیل باشگاه اسرای فلسطینی که از زندان‌های صهیونیستی مجدو و جلبوع بازدید کرده بود، گزارش داد که 60 نفر از اسرای جبهه خلق در زندان مجدو به منظور ابراز همبستگی با «بلال کاید» اسیر فلسطینی اعتصاب غذا کرده‌اند.

وی همچنین از اعتصاب غذای مشابه در زندان جلبوع خبر داد و اعلام کرد: پنج نفر از اسرای فلسطینی دربند این زندان تصمیم به اعتصاب غذا گرفته‌اند و دیگر اسرا هم طی روزهای آینده به آنها ملحق خواهند شد.

باشگاه اسرای فلسطینی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این عمل در راستای اقدامات اعتراضی اسرای جبهه خلق در زندان‌های صهیونیستی صورت می‌گیرد و واکنشی به صدور حکم بازداشت اداری شش ماهه علیه بلال کاید پس از پایان حکم حبس 14 سال و نیمه وی است. / ایرنا

2 حمله مرگبار در افغانستان

براساس اعلام منابع امنیتی افغان، انفجار در بازاری در شمال شرق افغانستان و انفجار یک مینی‎بوس در کابل، پایتخت این کشور در مجموع 22 کشته بر جای گذاشته است.

مقامات محلی روز گذشته اعلام کردند: در پی انفجار یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در یک بازار شلوغ در ولایت شمال‌شرقی بدخشان، دست‌کم هشت نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند.

نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری فرانسه گفت: تمامی قربانیان این حمله غیرنظامی بوده‌اند و افزایش شمار کشته‌شدگان محتمل است.

در همین حال منابع امنیتی افغان از انفجار یک مینی‌بوس در جاده اصلی کابل، پایتخت افغانستان به سمت شهر جلال‌آباد در شرق این شهر خبر دادند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: در این حادثه 14 نفر کشته و دست‌کم هشت نفر زخمی شده‌اند و پلیس در حال بررسی هویت قربانیان است. / پرس تی‌وی

زنجیره انسانی در آلمان در اعتراض به نژادپرستی

شمار زیادی از مردم آلمان به نشانه اعتراض به نژادپرستی دست به تشکیل زنجیره انسانی زدند.

به گزارش رویترز، پس از ورود حدود یک میلیون پناهجو در آلمان اخباری مبنی بر وقوع برخی جرایم در اعتراض به این اتفاق منتشر شد که این موارد بهانه‌ای را برای اعتراض دسته جمعی مردم این کشور فراهم آورد.

شمار زیادی از مردم آلمان که گفته می‌شود چند هزار نفر بوده‌اند با تشکیل یک زنجیره انسانی اعتراض خود را اعلام کردند. دست‌اندرکاران برگزاری این تظاهرات از شرکت بیش از 20 هزار نفر در شهرهای برلین، هامبورگ، مونیخ، لایپزیگ و بوخوم خبر دادند.

راینر هوفمن، رئیس یکی از اتحادیه‌های کارگری در این باره گفت: حجم بالای شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی نشان داد که خیلی از آلمانی‌ها هنوز از «فرهنگ استقبال» که سال گذشته در زمان ورود آوارگان به این کشور، نمایان شد، حمایت می‌کنند. / جام‌جم

درگیری پلیس مکزیک با معلمان معترض

در درگیری پلیس مکزیک با هزاران معلم معترض، سه نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های مسئول در شهر اوآکساکا اعلام کردند: سه نفر بر اثر شلیک گلوله کشته شدند و هویت آنان هنوز ناشناخته است. 45 نفر نیز در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند. در جریان این تظاهرات تعدادی خودرو نیز به آتش کشیده شد. چند روز است که یکی از سندیکاهای معلمان مکزیک رهبری اعتراض‌ها علیه اصلاحات آموزشی دولت و دستگیری دو نفر از رهبرانش را به عهده دارد. بر اساس این اصلاحات، عملکرد معلمان سنجش خواهد شد.

مقام‌های انتظامی مکزیک اعلام کردند که 21 پلیس فدرال نیز مجروح شده‌اند که به یکی از آنان سه گلوله شلیک شده است. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها