سه مرد که برای یافتن گنج در آتشکده متروکه تونل حفر کرده بودند، بر اثر ریزش دیوار تونل جان باختند.
کد خبر: ۹۱۵۰۱۷

به گزارش جام‌جم، ساعت 5 بامداد یکشنبه مردی در تماس با پلیس شهرستان زرند استان کرمان از گرفتار شدن سه جوان در آتشکده زرتشتیان در روستای رشک علیا خبر داد. ماموران زمانی که برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند، مشاهده کردند مرد میانسالی همراه چند نفر دیگر کنار آتشکده متروکه ایستاده‌اند. این مرد مدعی بود، پسرش در زیر آوار گرفتار شده و از طریق دوستان فرزندش، متوجه موضوع شده است.

با اطلاعات به دست آمده، نیروهای امدادی برای کمک به مرد گرفتار وارد عمل شدند.

علی دشتی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند کرمان در این باره به جام‌جم گفت: با تلاش بی‌وقفه امدادگران، اجساد دو نفر از افراد گرفتار در زیر آوار بنای آتشکده زرتشتیان که غیرفعال و متروکه بود، خارج و با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. یکی از آنها از اهالی شهرستان زرند بوده و نفر دوم هنوز شناسایی نشده است.تحقیقات محلی نشان می‌دهد ریزش بنای آتشکده متروکه ساعت 22 شنبه رخ داده است. یکی از افراد فراری در این ماجرا، کارگر یکی از کارخانه‌های شهر بوده است.

وی تصریح کرد: با اطلاعات به دست آمده در این زمینه، دو متهم فراری پرونده شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. به محض دستگیری این دو نفر و ادامه تحقیقات از آنها در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد .

کشف جسد 3 قربانی

رضا جعفری، مدیر روابط عمومی اورژانس استان کرمان نیز به جام‌جم گفت: ساعت 5 بامداد یکشنبه امدادگران اورژانس از طریق تماس مردمی از ماجرا باخبر شدند. دو گروه از امدادگران اورژانس زرند و کیانشهر با حضور در محل مشاهده کردند خودروی آنها در اطراف آتشکده متروکه پارک شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این افراد از شب گذشته در آنجا بوده‌اند که مردم نیمه‌شب متوجه ماجرا شده و قصد کمک به آنها را داشته‌اند که موفق نشده بودند.

امدادگران اورژانس در ادامه بررسی‌ها دریافتند، این افراد برای رسیدن به آتشکده وارد تونلی شده و به دلیل ریزش سقف تونل، گرفتار شده بودند.

جعفری تصریح کرد: این در حالی بود که امدادگران هلال‌احمر و آتش‌نشانی نیز برای کمک به امدادگران اورژانس در محل حادثه حضور یافتند. این گروه‌های عملیاتی ، عملیات نجات را از همان ساعات 5 بامداد آغاز کردند اما آواربرداری به سختی انجام می‌گرفت تا این که ساعت 10 صبح گروه‌های امدادی توانستند بخشی از آوار را کنار زده و جسد دو مرد جوان را از زیر آوار تونل خارج کنند. جسد سومین جوینده گنج نیز عصر دیروز از زیر آوار خارج شد. دو نفر از قربانیان از اتباع افغان و نفر دیگر ایرانی و بومی منطقه بوده است.

درجست‌وجوی اموال مردگان

عنایتی، مسئول تیم اعزامی هلال‌احمر به محل حادثه در این باره گفت: محل حادثه دخمه زرتشتیان بوده که مردگان را با لوازم شخصی‌شان در آنجا دفن می‌کردند. این افراد احتمال می‌دادند در زیر دخمه لوازم با ارزش و عتیقه‌ای پیدا کنند.

به همین دلیل از راه‌های زیرزمینی برای رسیدن به آنجا استفاده کرده بودند. اجساد قربانیان را با کمک سگ‌های آموزش دیده هلال‌احمر کشف کردیم. اگر دو جوینده گنج دیگر از آنجا فرار نمی‌کردند زودتر موفق به یافتن اجساد می‌شدیم.

مرگ جوینده گنج در چاه

مردی که به قصد یافتن اشیای تاریخی و عتیقه وارد چاهی در اطراف شهرستان ایوان شده بود، براثر گازگرفتگی فوت کرد. به گزارش ایرنا، بامداد شنبه پنج نفر به طمع کشف اشیای تاریخی و عتیقه وارد چاهی در اطراف شهرستان ایوان استان ایلام شدند که دچار گازگرفتگی شده و یک نفر از آنان به‌دلیل خفگی فوت کرد. این حادثه در محل تپه خزینه بین روستاهای جوب گوهر و کله جوب از توابع شهرستان ایوان رخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها