محمدرضا گلزار که او را به عنوان یک ستاره در عالم سینما می‌شناسیم، قرار است به روزهایی برگردد که همراه با گروه آریان روی صحنه به اجرای موسیقی می‌پرداخت. این بازیگر که پیش از این نوازنده گروه موسیقی آریان بود، حالا خودش آستین بالا زده و با انتشار چند قطعه می‌خواهد تور کنسرت‌هایش را از عید سعید فطر آغاز کند.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۶

بازیگر فیلم سینمایی سلام بمبئی، قطعه روز برفی را سال 92 و یک سال پیش از فوت زنده‌یاد مرتضی پاشایی به صورت همصدایی با او خوانده است که با اقبال بسیاری از سوی مخاطبان موسیقی پاپ مواجه شد. محمدرضا گلزار بتازگی قطعه دلم شکست را با ترانه و ملودی اردلان هوشمند و تنظیم حامد برادران منتشر کرده است. گلزار تور کنسرت‌های خود را از عید فطر با ارکستری به رهبری حامد برادران و با گروه خود‌، «ریزار» آغاز می‌کند.

بازگشت مکتوب قزوه به هند

علیرضا قزوه، شاعر کشورمان چندسالی در هندوستان به عنوان وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی فعالیت می‌کرد. هرچند این هنرمند اکنون در ایران مدیریت مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری را به‌عهده دارد، اما قرار است بزودی اثری از او با ترجمه به زبان اردو در هند و پاکستان منتشر شود.

احمد شهریار، مترجم این کتاب به فارس گفت: ترجمه سروده‌های علیرضا قزوه در هندوستان و پاکستان بزودی منتشر خواهد شد. او با تاکید بر ویژگی‌های ارزشمند شعر ایران پس از انقلاب اسلامی، افزود: دیدم حیف است که همزبانان خودم را از اتفاقات این‌سوی مرزها آگاه نکنم. برای همین به‌عنوان نمونه، گزیده‌هایی از شعرهای سپید را انتخاب کردم که احتمال استقبال از آن در شبه‌قاره بیشتر است، او بیان کرد: ترجمه کتاب قزوه «آخرین سکانس دنیا» (دنیا کا آخری سین) نام دارد .

احمد شهریار، شاعر اردوسرا و فارسی‌سرای اهل پاکستان است که تاکنون مجموعه شعری از او به زبان اردو با نام «اقلیم» منتشر شده است. او همچنین ترجمه داستان «اگر بابا بمیرد» (نوشته رضا رهگذر)، گزیده شعر معاصر ایران، گزیده داستان‌های کوتاه زنان نویسنده معاصر ایران و... را در کارنامه دارد.

کوک‌ ساز «ساکت» برای زنان سرپرست خانوار

کیوان ساکت، نوازنده شناخته شده تار و آهنگساز از برگزاری کنسرتی خیریه خبر داد که عواید آن صرف زنان سرپرست خانوار خواهد شد. او درباره این کنسرت گفت: کنسرت گروه «وزیری» امشب در تالار وحدت برگزار می‌شود. این اجرا با هدف تکریم دکتر احمد حلت است و وحید تاج نیز خوانندگی آن را به‌عهده دارد. این هنرمند به ایسنا توضیح داد: گروه «وزیری» برای انجام کارهای خیر پیشقدم بوده و کنسرت‌هایی را در این زمینه و به شکل‌های مختلف برگزار کرده است. وقتی از من خواسته شد که این اجرای خیریه را برگزار کنم، استقبال کردم و قرار است بخشی از قطعات سازی و آوازی‌ام را مانند «خاک وطن»، «چارداش»، «مارش ترکی»، «یک خانه پر زمستان» و... اجرا کنم. او با اشاره به این‌که این کنسرت به دعوت بنیاد خیریه‌ «فیروزنیا» اجرا می‌شود، گفت: این بنیاد خیریه حامی زنان است و عواید این کنسرت نیز به‌طور کامل به نفع زنان سرپرست خانوار هزینه خواهد شد.

5 سال معطلی شکارسری برای انتشار کتاب!

کتاب «تظاهرات حرف‌های اضافه» که دربردارنده سروده‌های حمیدرضا شکارسری است، چهار پنج سالی است که در انتشارات سوره مهر در دست چاپ قرار دارد. او به باشگاه خبرنگاران گفت: این کتاب 80 تا 70 شعر را دربر می‌گیرد و شعرهای آن به دو زبان فارسی و ترکی استانبولی است و حدودا پنج سالی است که در انتشارات سوره مهر در دست چاپ قرار دارد و هنوز منتشر نشده است و هر بار انتشار آن را عقب می‌اندازند. کتاب‌های دیگری پس از کتابم به انتشارات سوره مهر تحویل داده‌ام که منتشر شده‌اند. مساله نوبت در این‌باره مطرح نیست. این انتشاراتی تکلیف نشر کتاب را مشخص نمی‌کند. او افزود: کتاب شعر دو زبانه دیگری را هم آماده کرده‌ام و کارهای ویرایش آن به پایان رسیده است. این کتاب مجموعه شعرهای انگلیسی و فارسی را دربر می‌گیرد و تعداد شعرهای آن به 80 تا 70 شعر می‌رسد. هم‌اکنون منتظر ناشر هستم تا کتاب را برای انتشار به دست او بسپارم.

شکارسری با اشاره به آن که کار فنی کتاب «تظاهرات حرف‌های اضافه» به پایان رسیده است، بیان کرد: براساس صحبت‌هایی که یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با انتشارات سوره مهر داشتم، آنها گفته بودند این کتاب به نمایشگاه خواهد رسید، اما متاسفانه تاکنون به جایی نرسیده است. با توجه به دو دهه تا دو دهه و نیم که با حوزه هنری همکاری داشتم، از انتشارات سوره مهر انتظار دارم به مسأله چاپ اثرم رسیدگی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها